جان بولتون: به دنبال کمک به اوکراین برای خودکفایی در تولید گاز طبیعی هستیم



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از احتمال مشارکت آمریکا در اکتشاف و استخراج گاز طبیعی در اوکراین به منظور کاهش وابستگی به گاز روسیه خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که به اوکراین سفر کرده همچنین در اظهاراتی از اتحادیه اروپا به خاطر "گام‌هایش در جهت وابسته کردن خود به تامین انرژی از روسیه به ویژه با حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز نورداستریم 2" انتقاد کرد.

 

جان بولتون همچنین تاکید کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا علاقه‌مند به مشارکت در اکتشاف و استخراج گاز طبیعی در اوکراین هستند.

 

بولتون گفت: توسعه در بخش تولید انرژی اوکراین به کی‌یف اجازه می‌دهد که به میزانی گاز تولید کند که تقریبا برای رفع نیاز داخلی خود به گاز طبیعی کفایت کند.

 

بولتون در سخنانی بعد از مذاکراتی که با ولادیمیر گرویسمن، نخست وزیر اوکراین داشت، اتحادیه اروپا را به خاطر آنچه که وابسته کردن خود به تامین انرژی از روسیه خواند و نیز حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز نورداستریم 2 مورد انتقاد قرار داد.

 

او گفت: این وابستگی سنگین برای تامین نفت و گاز طبیعی به روسیه صرفا اهمیت اقتصادی ندارد بلکه اهمیت راهبردی دارد.

 

بولتون خاطر نشان کرد که راه‌حل‌های متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها اتحادیه اروپا و اوکراین وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهند که شامل خرید سوخت از اسرائیل و یا وارد کردن گاز طبیعی مایع از آمریکا می‌شود.

 

واشنگتن و بروکسل مکررا اظهار نگرانی کرده‌اند که روسیه بعد از عملیاتی شدن پروژه نورداستریم 2 دیگر از خط لوله نفتی که برای فرستادن نفت به غرب و کشورهای اتحادیه اروپا به آن متکی بوده، استفاده نخواهد کرد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز به نوبه خود به اوکراین اطمینان داده که اوکراین همچنان بعد از اجرایی شدن این خط لوله جدید نقش خود را در انتقال گاز از روسیه به اروپا ادامه خواهد داد.

 

خط لوله نورداستریم 2 شامل دو خط لوله انتقال گاز است که از شهر سن‌پترزبورگ روسیه از طریق دریای بالتیک به تاسیساتی در شمال شرق آلمان منتهی می‌شود.

 

این خط لوله یک پروژه مشترک میان گازپروم روسیه و شرکت ان‌جی فرانسه و در عین حال شرکت‌های رویال داچ شل، OMV AG و دو شرکت آلمانی یونیپر و ویتر شل است و قرار است در سال 2019 عملیاتی شده و در سال 55 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از روسیه به اتحادیه اروپا بفرستد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------