آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نگاه سعودی ها به ماجرای استیضاح احتمالی ترامپ: دو راه وجود دارد، اما هیچکدام عملی نیست!



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
هیچ چیز در مورد ترامپ بعید نیست و حتی ممکن است وی بتواند با پشت سر گذاشتن این بحران، برای دوره دوم ریاست جمهوری نیز انتخاب شود. 

الشرق الاوسط نوشت: پس از مطرح شدن اعترافات کوهن، ترامپ با کم اهمیت خواندن این اتهامات، مدعی شد اتهامات مذکور، جرم نیست و با وجود اهمیت تحولات قضایی اخیر و توجه شدید کنگره به آنها، به نظر می رسد تاثیر فعلی این تحولات بر ریاست ترامپ تا کنون محدود بوده، همانطور که احتمال برکناری او بعید است.

 

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه سعودی در ادامه آورده است: این روند با فاش شدن اتهامات دیگری از سوی کوهن و همکاری او با تحقیقات مولر، در مورد دست داشتن روسیه در نتایج انتخابات آمریکا، می تواند تغییر کند.

 

جیکوب باراکیلاس، معاون مدیر برنامه های ایالات متحده و قاره آمریکا در گفتگو با الشرق الاوسط در این باره گفت: محکومیت مانافورت، مدیر برنامه های تبلیغاتی ترامپ و اعترافات کوهن، به صورت همزمان، تحولات مهمی هستند، به این دلیل که از سوی دو دادگاه مختلف اعلام شده اند.

 

با این حال، بارکیلاس امکان اثرگذاری این مسائل بر ریاست ترامپ را بعید دانسته و تصریح کرد تنها دو روش برای عزل رئیس جمهور ایالات متحده وجود دارد، که فرصت موفقیت هر دو بسیار اندک است. اول آنکه عملیات برکناری رئیس جمهور از طریق کنگره پیگیری شود، که این مساله تا به حال با استقبال گسترده دموکراتها مواجه نشده است، ضمن اینکه جمهوری خواهان کاملا مخالف چنین اقدامی هستند. در صورتی که دموکراتها پس از انتخابات نوامبر موفق به بازپس گیری کنگره شوند و بار دیگر اتهامات قضایی ترامپ مطرح شود، دموکراتها تحت تاثیر فشارهای سیاسی چاره ای جز شروع عملیات برکناری ترامپ را ندارند. این طرح در صورت تصویب در پارلمان، به سنا می رسد و برای تایید در آنجا نیازمند به اکثریت آراء است، امری که حتی در صورت موفقیت دموکراتها برای رسیدن به پارلمان، بعید به نظر می رسد، چرا که آنها به حضور حداقل 17 سناتور جمهوری خواه نیاز دارند. باراکیلاس معتقد است اینگونه اقدامات و پذیرش ان از سوی مردم آمریکا تا حد زیادی به جو سیاسی کشور وابسته است.

 

اما راه دوم برای عزل ترامپ، نیازمند اجرایی شدن تعدیل ماده 25 قانون اساسی امریکاست، یعنی وارد کردن اتهامات جنایی به رئیس جمهور در حین دوران ریاستش، که البته این سناریو نیز بعید است.

 

ابیش، یکی دیگر از تحلیلگران نیز با تایید نظر باراکیلاس بر این عقیده است که اتهامات مذکور مادامی که ترامپ در منصب ریاست جمهوری است، نمی تواند تاثیری بر او داشته باشد، اما قطعا اثار منفی بر فرصت او برای نامزدی در دوره های بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده دارد. علاوه بر این، ابیش می افزاید:هیچ چیز در مورد ترامپ بعید نیست و حتی ممکن است وی بتواند با پشت سر گذاشتن این بحران، برای دوره دوم ریاست جمهوری نیز انتخاب شود!

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------