ترامپ در نشست رهبران آسیایی در سنگاپور و گینه پاپوآ شرکت نمی‌کند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ قصد شرکت در نشست‌ها با رهبران آسیایی در سنگاپور و گینه پاپوآ را نداشته و به جای خود مایک پنس، معاونش را به این نشست‌ها اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعلام این مساله پرسش‌هایی را درباره تعهد ترامپ در قبال منطقه‌ و مقابله با چین مطرح می‌سازد.

 

ترامپ دعوت شده بود تا در اجلاس آمریکا و کشورهای اتحادیه آ.سه‌.آن و همچنین نشست کشورهای شرق آسیا در سنگاپور به همراه نشست مجمع همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه در گینه پاپوآ شرکت کند.

 

وی نوامبر گذشته در این نشست ها شرکت کرده بود.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از مایک پنس تقاضا کرده تا به عنوان نماینده او به این نشست‌ها برود و در این نشست‌ها به برجسته کردن دیدگاه آمریکا نسبت به یک منطقه هند – اقیانوسیه آزاد و باز بر پایه احترام به حاکمیت کشورها، حاکمیت قانون و اصول تجارت دوجانبه آزاد و عادلانه بپردازد.

 

ترامپ قرار است در شهر پاریس در تاریخ ۱۱ نوامبر در مراسم صدمین سالگرد ترک مخاصمه‌ای که به جنگ جهانی اول پایان داد، شرکت کند.

 

ترامپ تقاضا کرده بود تا به همین مناسبت یک رژه نظامی در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شود اما از بابت برآوردهای مربوط به هزینه این برنامه منصرف شد.

 

سندرز گفت: ترامپ در سفرش به اروپا قرار است به ایرلند سفر کند و روابط تاریخی و عمیق بین دو کشور را انرژی دوباره بدهد.

 

ترامپ اواخر ماه نوامبر در نشست گروه اقتصادی ۲۰ در شهر بوینس آیرس آرژانتین شرکت کرده و به کلمبیا سفر خواهد کرد تا مذاکراتی درباره مسائل امنیت، موادمخدر و امور منطقه‌ای داشته باشد.

 

تصمیم ترامپ برای عدم شرکت در نشست با رهبران آسیایی پرسش‌هایی را درخصوص میزان تعهد او به این منطقه که دربردارنده برخی از دشوارترین چالش‌های سیاست خارجی آمریکا است، مطرح می‌سازد.

 

این چالش‌ها شامل بن‌بست فعلی در تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------