آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نامه محرمانه نتانیاهو به ترامپ



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بی آن‌که با مقام‌های عالی‌رتبه این رژیم مشورت کند، از آمریکا خواسته بود تا کمک به آژانس کاریابی و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کند. 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش پیامی مخفیانه به کاخ سفید فرستاد و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا کمک‌های مالی به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو در این رابطه با مقام‌های وزارت جنگ مشورت نکرده است.

 

چهار مقام عالی‌رتبه اسرائیلی گفتند که تا مدتی پیش، سیاست این رژیم این بود که آمریکا نباید کمک‌ها به این سازمان را متوقف کند، چراکه این اقدام ممکن است به بحران انسانی و امنیتی بینجامد.

 

«شین بت» سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل و وزارت جنگ از این رویکرد حمایت می‌کردند. این پیامی بود که اسرائیل به‌طور مداوم به کاخ سفید و کنگره می‌رساند.

 

با این وجود چند هفته پیش، نتانیاهو به‌شکلی یک‌جانبه تصمیم گرفت که بهترین رویکرد این است که آمریکا باید کمک به آنروا را قطع کند. او این تصمیم خود را از طریق سفارت اسرائیل در آمریکا به دست مقام‌های این کشور رساند.

 

یک مقام رسمی در این رابطه گفت: «متوجه نشدیم این تصمیم بر چه اساسی گرفته شد.»

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------