ترامپ از "اطمینان تزلزل‌ناپذیر" کیم جونگ اون تشکر کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
در پی انتشار خبر ملاقات رهبران دو کره، رییس‌جمهوری آمریکا از رهبر کره‌شمالی به خاطر ابراز اعتماد به او قدردانی کرده است.

به گزارش ایسنا، روز پنج‌شنبه دفتر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که مون جائه-این، رئیس‌جمهوری این کشور در روزهای ١٨ تا ٢٠ سپتامبر برای ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد. پیش‌تر، هیأت اعزامی کره جنوبی به سرپرستی دبیر شورای امنیت ملی این کشور با کیم جونگ اون در پیونگ‌یانگ دیدار کرده بود.

 

ساعاتی پس از انتشار این خبر، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: کیم جونگ اون اطمینان تزلزل ناپذیر خود نسبت به ترامپ را ابراز می‌کند. متشکرم کیم. ما با هم این کار را به انجام می‌رسانیم.

 

قاعدتا اشاره ترامپ به توافق‌هایی است که در ملاقات دو طرف در ماه ژوئن به دست آمد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر این کشور در ملاقات با هیأت کره جنوبی به مذاکرات خود با رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن سال جاری اشاره و از رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای تلاش فراوان و صمیمانه در امکان‌پذیر کردن اجلاس سران آمریکا و کره شمالی که اولین نشست از نوع خود در تاریخ بود، قدردانی کرد. ظاهرا وی در این ملاقات، پیامی را هم از طریق کره جنوبی برای ترامپ ارسال داشته که واکنش گرم رئیس‌جمهوری آمریکا را در پی داشته است. به گفته منابع خبری کره جنوبی، کیم جونگ اون گفته که در اعتمادش نسبت به رئیس جمهوری آمریکا خللی وارد نشده است.

 

نشست سنگاپور با صدور بیانیه‌ای حاوی تاکید بر غیراتمی شدن شبه جزیره کره، تمایل به بهبود روابط دوجانبه و کمک ایالات متحده به پیشرفت اقتصادی کره شمالی پایان یافت اما این بیانیه به جزئیاتی در مورد نحوه دستیابی به این اهداف نمی‌پرداخت. با وجود ابراز خوشبینی در مورد دستیابی سریع به این اهداف، از آن زمان گهگاه مقامات دو کشور یکدیگر را به کوتاهی در پیگیری این بیانیه یا طرف ثالث را به سنگ‌اندازی در این مسیر متهم کرده‌اند و در عین حال، کیم جونگ اون و دونالد ترامپ بارها به طور مشخص از روابط نزدیک و اعتماد متقابل شخصی بین خود سخن گفته‌ و حتی نسبت به دیدار مجدد دو طرف ابراز امیدواری کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------