وزیر دفاع آمریکا: افغانستان به دنبال کاهش حملات نیروهای خودی است



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا که به شهر کابل سفر کرده اظهارکرد کرد که دولت افغانستان اقدام به تشدید تحقیقات و آموزش بیشتر نیروهای امنیتی این کشور به منظور به حداقل رساندن حملات نیروهای خودی علیه این نظامیان می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل ماه جاری میلادی در جریان حمله نیروهای خودی در شرق افغانستان یک نظامی آمریکایی کشته شد و در ماه ژوئیه نیز در استان "اروزگان" در جنوب این کشور یک عضو واحد آموزش نظامی هیات آمریکا در افغانستان با شلیک گلوله یک سرباز افغان کشته شد.

 

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اخیرا به شهر کابل سفر کرده و با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار داشت و در این دیدار مسئله تهدید حملات نیروهای خودی مورد بحث قرار گرفت.

 

ماتیس به خبرنگاران در پنتاگون گفت: فرآیند تحقیق و بررسی افزایش یافته و افراد بیشتری نسبت به کسانی که قبلا ما برای چگونگی انجام این تحقیق و بررسی آموزش داده‌ایم به کار گرفته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود کسانی را که افراط کشیده شده‌اند به دام می‌اندازیم.

 

ماتیس ادامه داد: همچنین توجه نظامی فراوانی به آن‌هایی که با سربازان در میدان نبرد هستند، معطوف شده و منظور من از این توجه، دادن آموزش به نیروهای آن‌ها و چگونگی محافظت آنها از سربازان ائتلاف است.

 

مسئله حملات خودی در افغانستان مشهور به "حملات نیروهای سبز علیه آبی" که در جریان آن سربازان افغان یا کسانی که یونیفرم‌های ارتش افغانستان را به تن دارند، به روی نیروهای خارجی شلیک می‌کنند در سال‌های اخیر یکی از تهدیدها علیه جان نظامیان خارجی در افغانستان بوده است.

 

ماتیس در عین حال تاکید کرد که آمریکا پیام‌های مختلف از جانب شبه نظامیان طالبان دریافت می‌کند و با وجود آنکه آنها خشونت‌های خود را در برخی بخش‌های افغانستان افزایش داده‌اند به آشتی نیز علاقه نشان داده‌اند.

 

وی افزود: من فکر می‌کنم که میزان عادلانه‌ای از یکسری فاکتورهایی غیر کمی در مسیر درست قرار گرفته‌اند.

 

این اظهارات ماتیس در حالی مطرح شد که روز سه شنبه یک بمبگذار انتحاری در حمله‌ای در نزدیکی شهر جلال آباد باعث کشته شدن دست کم ۳۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ تن دیگر شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------