آینده ائتلاف مرکل در معرض خطر است



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , مرکل
سرنوشت دولت شش ماهه صدراعظم آلمان همزمان با تلاش سه حزب شریک در ائتلاف برای حل اختلافشان بر سر رئیس پر حاشیه سرویس اطلاعات، در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، احزاب دولت ائتلافی آلمان سه‌شنبه به انتقال هانس-گئورگ ماسن، رئیس سرویس اطلاعات به وزارت کشور موافقت کردند. ماسن به داشتن عقاید راست افراطی متهم شده است چرا که صحت تصاویری ویدیویی که نشان می‌دهد افراطی‌ها اقدام به آزار و اذیت مهاجران در شهر کمنیتس واقع در شرق آلمان می‌کنند، زیر سوال می‌برد.

 

اما این توافق سازش که ماسن را در موقعیت مالی بهتری قرار می‌دهد، زمانی فاش شد که آندره‌آ ناهلس، رهبر حزب چپ میانه سوسیال دموکرات‌ها، شریک کوچکتر در ائتلاف تحت رهبری محافظه‌کاران مرکل، آن را اشتباه خواند.

 

مرکل و هورست زیهوفر، متحد بایرنی او برای بررسی این توافق موافقت کرده و صدراعظم آلمان گفته است رهبران این سه حزب خواستار یافتن راه‌حلی مناسب برای آن هستند. منبع مطلعی در یکی از این احزاب گفت هیچ نشستی برای شنبه برنامه‌ریزی نشده بود.

 

با این حال هورست زیهوفر که وزیر کشور آلمان است، به روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت رهبران این حزب تنها در صورتی جلسه برگزار می‌کنند که از درخواست‌های حزب سوسیال دموکراتیک آلمان اطلاع داشته و بدانند که محافظه‌کاران قرار است چگونه با این حزب توافق کنند.

 

به گفته او، ماسن شایسته و امانتدار است و مرتکب خطای انضباطی نشده است. وزیر کشور آلمان با بیان اینکه ماسن را راست افراطی نمی‌داند، افزود: "من او را رد نمی‌کنم." به گفته روزنامه‌نگار بیلد، این اظهارات زیهوفر به پستی که ماسن قرار است در وزارت کشور بر عهده بگیرد، اشاره دارد.

 

آنگریت کرامپ-کارنبوئر، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی مرکل در نامه‌ای به اعضای حزب نوشت، از مذاکرات آتی باید استفاده شده و مشخص شود که آیا تمامی شرکای ائتلافی می‌توانند پشت یک عملیات مشترک متحد بمانند یا خیر.

 

از زمان روی کار آمدن مجدد آنگلا مرکل برای چهارمین بار که احتمالا آخرین دور صدراعظمی‌ او هم خواهد بود، دولتش همواره از بحرانی به بحران دیگر افتاده است. در حالی که مرکل همچنان با گذشت ۱۳ سال محبوب‌ترین سیاستمدار آلمانی است، ائتلاف بزرگ او شکننده و تکه‌تکه شده است.

 

تشکیل همراه با تاخیر دولت ائتلافی مرکل حاصل شش ماه مذاکرات فشرده بعد از انتخابات بود که نهایتا منجر به ائتلاف رقبایی شد که چندان دل خوشی از یکدیگر ندارند. سیاست مهاجرتی مرکل همچنان این چشم‌انداز سیاسی را آشفته می‌کند. نارضاتی مردمی از این سیاست به افزایش حمایت از راست‌های افراطی آلترناتیو برای آلمان منجر شده است. آنها در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۱۳ درصد رای کسب کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------