آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

مادورو تمایل به دیدار با ترامپ را ابراز کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , مادورو
رئیس جمهوری ونزوئلا طی اظهاراتی برای دیدار با همتای آمریکایی ابراز تمایل کرد. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته و پس از بازگشت از نیویورک و پس از شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که دیدار احتمالی وی با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا ممکن است موجب تغییرات چشمگیری شود.

 

مادورو افزود: اگر این نشست با ترامپ برگزار شود، مسایل زیادی تغییر خواهند کرد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن تاکید بر اینکه به اندازه کافی شجاع است تا یک مذاکره بلندپایه همراه با احترام متقابل با آمریکا برگزار کند، عنوان کرد: می دانم اگر این اتفاق رخ دهد، امر بسیار مثبتی خواهد بود.

 

این اظهارات مادورو در حالی مطرح شده است که وی در زمان حضورش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با انتقادهایی از سوی مقامات کشورها به دلیل وضعیت کنونی این کشور منطقه آمریکای لاتین روبرو شد.

 

مادورو در ادامه گفت که آماده است با ترامپ در مورد اختلافات میان دو طرف مذاکره کند.

 

پایگاه هیل نیز در این رابطه گزارش داد: نیکلاس مادورو روز گذشته به خبرنگاران گفت که تمایل دارد با رئیس جمهوری آمریکای دیدار کند و این دیدار به نفع هر دو کشور است.

 

مادورو خاطر نشان کرد که به رغم ماهها تنش در روابط دوجانبه، آماده است با ترامپ دیدار کند.

 

این در حالی است که ترامپ نیز پیشتر از تمایلش برای دیدار با رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داده اما گفته بود همه گزینه ها در مورد ونزوئلا روی میز است.

 

مادورو پیشتر بارها اعلام کرده بود که کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن است. اوایل ماه جاری فاش شد که مقاماتی از دولت ترامپ اخیرا با رهبران مخالفان و شورشیان در ونزوئلا برای بررسی طرح های کودتای احتمالی با هدف براندازی دولت مادورو مخفیانه دیدار کردند اما در نهایت طرحی در این چارچوب اجرایی نشد.

 

به گزارش ایرنا، ونزوئلا ماه هاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید روبرو بوده است. صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی کرده که تورم ونزوئلا در پایان سال جاری میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------