آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اندونزی خواستار دریافت کمک های بین المللی شد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,سیل  اندونزی
جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی فرمان دریافت کمک های بین المللی را برای ارائه به هزاران نفر از افراد خسارت و تلفات دیده ناشی از زلزله 7.5 ریشتری و سونامی شهرپالو جزیره سولاوسی صادر کرد که این حوادث تاکنون بیش از 850 نفر قربانی برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا از رسانه های فعال در منطقه جنوب شرق آسیا ، آمار قربانیان زلزله و سونامی روز جمعه گذشته در این منطقه از 850 نفر عبور کرده و صدها نفر نیز مفقود هستند.

 

خبرنگار شبکه ای بی سی استرالیا از پالو گزارش داد: شدت تلفات و خسارات در این منطقه بسیار بالاست و به رغم حضور نیروهای ارتش و داوطلبان برای کمک به فاجعه زدگان اما همچنان صدها جنازه غرق شدگان ناشی از سونامی بر روی زمین برجای مانده است.

 

'ویلم رامپانگیلی ' رئیس آژانس فجایع ملی اندونزی در گزارشی اعلام کرد به منظور اینکه بیماری های عفونی در منطقه شیوع پیدا نکند مجبور به دفن جمعی اجساد در گورهای بزرگ بدون مراسم مذهبی هستند.

 

طبق این گزارش هزاران خانه و ساختمان و پل ها و تاسیسات شهری در پالو از جمله یک هتل هشت طبقه در مرکز این شهر کاملا ویران شده است.

 

طبق این گزارش از امروز امدادگران دفن جمعی صدها جنازه را در گورهای 100 متری آغاز کرده اند.

 

براین اساس هواپیماهای نظامی و تجاری تاکنون توانسته اند بیش از 17 هزار نفر از افرادی که بی خانمان مانده و یا افراد خانواده خود را ازدست داده اند از مناطق خطرناک تخلیه کند.

طبق این گزارش جمعیتی که درگیر زلزله و سونامی در خلیج بالو شده دارای جمعیتی حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است که بخش زیادی از آنها دچار خسارات و تلفات گسترده ای از فجایع شده اند.

 

زلزله 7.5 ریشتری عصرجمعه گذشته در شمال اندونزی و رسیدن امواج سهمگین سونامی به ارتفاع دو متر حدود نیم ساعت پس از وقوع زلزله ، در سواحل شهر 350 هزار نفری پالو باعث کشته شدن بیش از 850 نفر و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است.

 

گروههای امداد و نجات همچنان در حال یافتن اجساد قربانیان و هزاران مجروحان این سوانح طبیعی هستند.

 

یوسف کالا' معاون رئیس جمهوری اندونزی با بیان اینکه شدت زلزله و سونامی بسیار زیاد بوده اعلام کرد که احتمال دارد هزاران نفر دراین منطقه جان خود را ازدست داده باشند.

 

مرکز فجایع ملی اندونزی با ارائه گزارشی با بیان اینکه زلزله 7.5 ریشتری در عمق 10 کیلومتری در جزیره سولاوسی مرکزی رخ داده و تاکنون پس لرزه های متعددی ثبت شده تاکید کرد ، قدرت این زلزله به دلیل عمیق نبودن آن در روی زمین بسیار زیاد بوده است.

 

مجمع الجزایر اندونزی بر روی خط قوسی آتشفشان و زلزله در اقیانوس آرام قرار دارد و از این رو همواره شاهد سوانح گسترده طبیعی شامل آتشفشان ، زلزله و سونامی های مهیب بوده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------