آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

رئیس‌جمهوری آمریکا: به ملک سلمان گفتم بدون ما «دو هفته» هم دوام نمی‌‌آورید



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری آمریکا
رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر اعلام کرد که به پادشاه عربستان سعودی هشدار داده است که او بدون حمایت نظامی ایالات متحده «دو هفته» دوام نخواهد آورد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در حضور هوادارانش در «ساوث‌هیون» ایالت «می‌سی‌سی‌پی»، بار دیگر اظهاراتی غیردیپلماتیک درباره عربستان سعودی مطرح کرد.

 

ترامپ گفت: «ما از عربستان سعودی حمایت می‌کنیم. آنها ثروتمند هستند. من عاشق پادشاهم، ملک سلمان. اما گفتم، پادشاه، ما از شما حمایت می‌کنیم. بدون ما شاید نتوانی دو هفته هم آنجا باشی. باید پول ارتش خودت را پرداخت کنی».

 

طبق این گزارش، ترامپ، شنبه‌شب نیز در سخنانی در ویرجینیای غربی گفته بود: «چرا ما کمک هزینه به یک ارتش می‌دهیم؟ آن برای زمانی است که کشوری با مشکل جدی و خطری واقعی روبه‌رو باشد. عربستان سعودی خصوصا هنگامی که با کسری تجاری مواجه هستیم از پس هزینه‌های نظامی خودش برمی‌آید. من به عربستان گفتم که شما ثروتمندید و باید هزینه‌های ارتش خودتان را تامین کنید. متاسفم، این شما هستید که باید بابت ارتش خودتان پول بدهید».

 

ترامپ نگفت که این موضوع را چه زمانی به ملک سلمان گفته است.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دونالد ترامپ روز شنبه با ملک سلمان تماس تلفنی برقرار کرد و با یکدیگر درباره تلاش‌های صورت‌گرفته برای تثبیت قیمت جهانی نفت گفت‌وگو کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------