ترامپ سکوتش را در خصوص سرنوشت خاشقجی شکست



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری آمریکا
رئیس‌جمهوری آمریکا بالاخره پس از چند روز سکوت، نسبت به سرنوشت مرموز روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی ابراز نگرانی کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به رخدادهای پیرامون ناپدیدشدن «جمال خاشقجی» گفته است: «نگران هستم. دوست ندارم این چیزها را بشنوم. امیدوارم مسائل حل شوند».

 

ترامپ افزود: «در حال حاضر کسی چیزی در این مورد نمی‌داند. داستان‌های خیلی بدی در مورد این قضیه گفته می‌شود. من آنها را دوست ندارم».

 

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز گفته، این ماجرا «عمیقا مایه نگرانی» است.

 

پنس در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است: «اگر این اخبار، درست باشد، روز تاسف‌باری‌ است. خشونت علیه روزنامه‌نگاران در سراسر جهان، تهدیدی علیه آزادی رسانه‌ها و حقوق بشر است. جهان آزاد حق دارد که پاسخی بشنود».

 

یک هفته از ناپدید شدن جمال خاشقجی، پس از ورود او به کنسولگری عربستان در استانبول، می‌گذرد. خاشقجی، روزنامه‌نگار مشهور عربستانی و منتقد سیاست‌های «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور است.

 

ماجرای ناپدید شدن این روزنامه‌نگار زمانی ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفت که رسانه‌های بین‌المللی به نقل از مقام‌های پلیس ترکیه این احتمال را مطرح کردند که او در کنسولگری به قتل رسیده است. مقام‌های سعودی این اظهارات را «بی‌اساس» نامیده‌اند. ریاض در عین حال گفته است یک تیم سیاسی را به آنکارا فرستاده و ولیعهد این کشور دستورات لازم را برای همکاری با ترکیه صادر کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------