ضرب‌الاجل آنکارا به ریاض درباره تفتیش کنسولگری عربستان یا اخراج دیپلمات‌ها



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنسولگری عربستان
براساس گزارش روزنامه "ینی شفق" ترکیه، مقامات این کشور به ریاض تا امروز (یکشنبه) مهلت داده‌اند که به بازپرسان ترکیه‌ای اجازه ورود به کنسولگری عربستان و اقامتگاه کنسول را که در مسافت ۳۰۰ متری کنسولگری است، بدهد، در غیر این صورت دیپلمات‌ها و کنسول سعودی از استانبول اخراج خواهند شد. 

به گزارش ایسنا، این روزنامه ترکیه‌ای، نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور، در گزارش خود آورده است، مذاکرات بین آنکارا و ریاض برای دادن مجوز به بازپرسان ترکیه جهت تفتیش کنسلوگری و منزل کنسول سعودی به طور همزمان ادامه دارد. بازپرسان بدان جهت خواهان این مجوزها هستند که متعقدند، ‌جمال خاشقجی،‌ روزنامه‌نگار و نویسنده منتقد سعودی بعد از کشته و مثله شدن احتمالا در این دو مکان دفن شده‌ است.

 

این روزنامه نوشته است:‌ تیمی متشکل از ۱۱ تن از ریاض برای مشارکت در تحقیقات ترکیه‌ به این کشور رفته‌اند. آنها روز جمعه کنسولگری را بازدید کردند و حدود نیم ساعت در آنجا بودند و بعد به محل اقامت خود رفتند.

 

احتمال می‌رود اعضای کمیته مشترک تشکیل شده از تیم سعودی و طرف‌ ترکیه‌ای نشستی با بازپرسان و نیروهای امنیتی ترکیه داشته باشند تا درباره نحوه ورود به کنسولگری عربستان در ریاض برنامه‌ریزی کنند.

 

به نوشته این روزنامه، بازپرسان ترکیه‌ای هرگز به تفتیش دفتر کنسولگری و منزل کنسول اکتفا نخواهند کرد بلکه به جستجوی جسد خاشقجی در تمامی مناطقی که خودروهای کنسولگری همزمان با ناپدید شدن خاشقجی رؤیت شده‌اند، ادامه خواهند داد، به خصوص منطقه "بندیک" واقع در بخش آسیایی استانبول؛ اینجا جایی است که یکی از خودروهای کنسولگری در آنجا دیده شده است. این خودرو بعد از ورود به این منطقه از صفحه دوربین‌ها ناپدید شده و مجددا بعد از شش ساعت و نیم دوباره در دوربین‌های منطقه مشاهده شده است.

 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته عربستان را به عدم همکاری با تحقیقات ترکیه درباره این پرونده متهم کرد و از این کشور خواست با تیم تحقیقات و دادستانی ترکیه همکاری کرده و اجازه ورود به کنسولگری‌اش را بدهد.

 

وی در جمع خبرنگاران در جریان سفرش به لندن گفت،‌ عربستان باید با درخواست تفتیش کنسولگری خود در استانبول همکاری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------