آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سوال ترامپ از کشیش آزاد شده آمریکایی: در انتخابات به کی رای دادید؟!



دونالد ترامپ دیروز در ملاقات خود با "اندرو برانسون" کشیش آزاد شده آمریکایی از زندان خانگی در ترکیه، از او و همسرش درباره رای‌شان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سوال کرد. 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت آمریکایی"VOX" ترامپ که به نظر می‌رسد هنوز و به رغم گذشت  2 سال از انتخابات نوامبر 2016 از حال و هوای آن انتخابات بیرون نیامده است، پس از دعای کشیش برانسون برای او در کاخ سفید، این سوال را از او و همسرش مطرح کرده است.

 

ترامپ پس از دعا خطاب به برانسون و همسرش گفت: "می‌توانم یک سوال از شما بپرسم؛ در انتخابات – 2016 آمریکا- به چه کسی رای دادید؟"

 

دعای کشیش برانسون برای ترامپ در کاخ سفید/ عکس: گتی ایمجز

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

 

پس از خنده حضار در جلسه در قبال این سوال ترامپ او زمزمه‌وار رو به اعضای کابینه کرد و گفت: خودم جوابش را می دانستم.

 

این سوال ترامپ در حالی از برانسون مطرح شد که این کشیش آمریکایی ساکن ترکیه، چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016  آمریکا، به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام تابستان 2 سال پیش در ترکیه، به همراه همسرش دستگیر و روانه زندان شد.

 

کشیش برانسون بیش از 23 سال در ترکیه – شهر ازمیر- زندگی می‌کرد.

 

"نورین لین" همسر او یک روز مانده به انتخابات نوامبر 2016 آمریکا از زندان آزاد شد اما برانسون در زندان ماند و از جولای امسال حکم او به حصر خانگی تبدیل شد و به همین سبب به نظر نمی‌رسد کشیش برانسون در انتخابات 2016 آمریکا رای داده باشد.

 

به نوشته خبرنگار "ووکس"، زوج برانسون در همهمه اتاق بیضی کاخ سفید این سوال ترامپ را نشنیدند تا به آن پاسخ دهند.

 

دولت ترامپ آزادی کشیش برانسون را یک دستاورد مهم در حوزه سیاست خارجی خود می‌داند. ترامپ برای آزادی این کشیش آمریکایی از زندان ترکیه بارها مقامات ترکیه را تهدید کرد و با وضع تحریم روی دو وزیر کابینه ترکیه و نیز اعمال تعرفه روی واردات آهن و آلومینیوم از ترکیه، به دولت آنکارا فشار اقتصادی وارد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------