کیم جونگ اون از ارائه لیست سایت‌های اتمی‌اش به آمریکا امتناع کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , کیم جونگ اون
رسانه‌ها از قول منابع خبری گزارش دادند: رهبری کره شمالی از ارائه فهرستی مربوط به تاسیسات اتمی خود به وزیر امور خارجه آمریکا تا زمان امضای اعلامیه پایان جنگ دو کره امتناع کرده است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، در جریان دیدار اخیر میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیونگ یانگ دو طرف توافق کردند تا کارگروه‌هایی را برای بررسی توافق چهار بندی امضا شده در سنگاپور بررسی کنند.

 

هدف از آن سند امضا شده توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی بوده است.

 

روزنامه یومیوری شیمبون نوشت، کیم جونگ اون در پاسخ به این سوال که دست کم باید لیستی جزئی را درباره سایت‌های اتمی خود ارائه کند، گفت‌: هنوز اعتمادی بین واشنگتن و پیونگ یانگ وجود ندارد و لیست تاسیسات اتمی کره شمالی قبل از امضای اعلامیه مربوط به پایان جنگ دو کره ارائه نمی‌شود.

 

کیم جونگ اون گفت: در نبود روابط قابل اعتماد میان دو طرف حتی اگر لیست تاسیسات اتمی‌مان را هم بدهیم آمریکا هرگز این لیست را باور نکرده و در صحت آن شک خواهد کرد.

 

این روزنامه به نقل از کیم جونگ اون نوشته است، احتمالا آمریکا بار دیگر درخواست ارائه اطلاعات از ما می‌کند و در این صورت اختلاف ایجاد خواهد شد.

 

اوضاع در شبه جزیره کره در سال جاری میلادی و از زمان مذاکرات دو جانبه رهبران دو کره بهبود یافته است. در ژوئن سال جاری میلادی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توافقی را در سنگاپور امضا کردند که مربوط به خلع سلاح اتمی کره می‌شود.

 

در همین حال پامپئو که اوایل ماه جاری میلادی با هیئتی سفری سه روزه به شرق آسیا داشت، تلاش کرد تا روند خلع سلاح اتمی کره را پیش ببرد و نشست آتی بین رهبران کره شمالی و آمریکا را برنامه‌ریزی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------