آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

هشدار آلمان نسبت به مسابقه تسلیحات هسته‌ای کنترل‌ناپذیر



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,سلاح‌های هسته‌ای
کمپین بین‌المللی منع سلاح‌های هسته‌ای از دولت آلمان خواست به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های میان برد هسته‌ای (INF) واکنش نشان دهد. وزارت امور خارجه آلمان پیشتر در این باره هشدار داده بود. 

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، با نگرانی نسبت به تصمیم آمریکا به خروج از پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) واکنش نشان داد. او گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم به عواقب چنین تصمیمی بیاندیشد.

 

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت این پیمان ۳۰ سال است "ستونی مهم" در معماری امنیت اروپا است. پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای حدود ۳۰ سال پیش از طرف رونالد ریگان و میخاییل گورباچف، روسای جمهوری وقت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.

 

به گزارش دویچه‌وله، آلکساندر گراف لامبزدورف، کارشناس امور خارجی حزب دموکرات آزاد آلمان، خواستار تشکیل اجلاس ویژه ناتو برای بررسی این موضوع شد. گراف لامبزدورف در این باره گفت این خطر وجود دارد که دو دشمن پیشین دوران جنگ سرد بار دیگر به مسابقه تسلیحاتی روی آورند.

 

نیلس اشمید، کارشناس امور خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان، نیز به آمریکا نسبت به استفاده از مسابقه تسلیحاتی برای به زانو درآوردن روسیه هشدار داد. او گفت این اقدام راهکاری بسیار نادرست است.

 

کارشناس امور خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان در ادامه گفت پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای یکی از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی در اروپاست و به همین دلیل است که همه کشورهای اروپایی "به شدت علاقمندند" این پیمان پابرجا بماند.

 

نیلس اشمید گفت، برای برطرف کردن اشکالات این پیمان باید آن را تکمیل کرد، نه این که به کلی از آن خارج شد.

 

حزب سبزهای آلمان یک گام فراتر رفته و خواستار خارج شدن همه سلاح‌های هسته‌ای از آلمان شده است. خانم آنالنا بربُک، از سران این حزب، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه دوم تلویزیون سراسری آلمان گفت تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از این پیمان "اقدامی مهلک" است.

 

آنالنا بربُک این پیمان را یکی از مهم‌ترین پیمان‌های خلع سلاح در سطح جهان نامید و گفت: «به همین دلیل هم باید هر کوششی انجام شود تا این پیمان پابرجا بماند.»

 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد در سال ۱۹۸۷ بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی امضا شد. این پیمان توسعه، نصب و آزمایش همه موشک‌های هسته‌ای و متعارف با فاصله ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر را ممنوع اعلام کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------