آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

سفیر عربستان در آمریکا: بن سلمان در پرونده خاشقجی شفاف عمل کرده است!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,  قتل جمال خاشقجی
سفیر عربستان در آمریکا در اولین واکنش نسبت به پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار این کشور با انتشار توییتی به خانواده‌ او تسلیت گفت‌. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، خالد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و سفیر این کشور در آمریکا توییت کرد، آنچه رخ داده، همه ما را متاسف کرد، از خداوند برای او آمرزش و برای خانواده‌اش صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

 

خالد بن سلمان در توییتی دیگری نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پرونده خاشقجی شفاف عمل کرده است!

 

وی گفت‌: این اتفاق تاسف بار با اصول و ارزش‌های عربستان هماهنگ نبوده و ریاض تمامی اقدامات قانونی لازم در این راستا را در پیش خواهد گرفت و تحقیقات خود را با همکاری ترکیه برای کشف حقیقت و ارجاع مجرمان این پرونده به دستور قضایی ادامه‌ خواهد داد.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، سفیر عربستان در آمریکا در ادامه گفت: تاکید بن سلمان بر اینکه مردم عربستان ملتی بزرگ هستند، در واقع در چارچوب تکیه او بر این ملت بزرگ برای مقابله با تمامی چالش‌ها، تحقق توسعه و ارتقای عربستان در تمامی زمینه‌ها بوده است.

 

وی افزود: رویکرد عربستان نسبت به منطقه که ولیعهد نیز درباره آن گفت‌ تنها راه دستیابی به الگوی توسعه‌ای در منطقه خاورمیانه است که در آن رفاه ملت‌ها تامین می‌شود و این رویکرد از هر گونه اختلاف سیاسی کوتاه مدتی بزرگتر است.

 

این اظهارات خالد بن سلمان اولین واکنش او پس از اعتراف رسمی ریاض به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در رسانه‌ها محسوب می‌شود.

 

او آخرین بار در دیدار با روزنامه‌نگار واشنگتن پست آمریکا، گفته بود: اینکه کارمندان کنسولگری چنین جرمی مرتکب شده باشند، غیرممکن است و ما اطلاعی از این مساله نداریم.

 

خالد بن سلمان افزود: انتقادات خاشقجی از رهبران فعلی عربستان همواره صادقانه بوده است.

 

او گفت‌: در سال گذشته شخصا با او دیداری داشتم و ما با یکدیگر مکاتبه داشتیم.

 

این شاهزاده عربستانی در پاسخ به اظهارات مسؤولان عربستانی مبنی بر اینکه دوربین‌های مداربسته کنسولگری در روز حادثه ورود خاشقجی را ثبت نکرده‌اند، گفت‌: نمی‌خواهم بیش از این درباره این موضوع صحبت کنم. ما نمی‌خواهیم به روند تحقیقات خللی وارد کنیم و فرضیه‌های ما کمکی به این کار نمی‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------