کنایه اوباما به ترامپ: سیاستمدار‌هایی هستند که به طرز شرم آوری بار‌ها و بار‌ها دروغ می‌گویند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی‌های انتخاباتی با انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده و جمهوریخواهان آن‌ها را به دروغگویی متهم کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این سخنان شدیدترین و مستقیم‌ترین انتقاد اوباما از ریاست جمهوری ترامپ به شمار می‌آید، با این حال وی سعی کرد که اشاره‌ای به نام ترامپ نکند. اوباما در سفر به ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین تلاش کرد تا رای دهندگان را ترغیب کند که به نامزد‌های دموکرات رای دهند.

 

اوباما به اظهارات اخیر ترامپ اشاره کرد که گفته بود تا پیش از انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر طرح کاهش مالیات‌ها را به تصویب کنگره می‌رساند.

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار داشت: کنگره تا پیش از انتخابات جلسه نخواهد داشت. او این حرف‌ها را خودش سر هم می‌کند.

 

اوباما جمهوریخواهان را به دروغگویی متهم کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند از مردم حمایت می‌کنند، اما در عین حال تلاش می‌کنند «قانون خدمات بهداشت و درمان مقرون به صرفه» را لغو کنند.

 

وی افزود: چیزی که ما قبلا ندیده بودیم سیاستمدار‌هایی هستند که به طرزی بد، شرم آور و آشکار بار‌ها و بار‌ها دروغ می‌گویند.

 

اوباما به مساله هک ایمیل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولتش و انتشار خبر شنود تماس‌های تلفنی ترامپ توسط چین و روسیه اشاره کرد. وی گفت: در انتخابات قبلی، موضوع ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون بود و می‌گفتند این وحشتناک است یا می‌گفتند که این بحرانی در امنیت ملی است.

 

اوباما افزود: حالا چینی‌ها به تلفن آیفون رئیس جمهوری گوش می‌دهند.

 

انتخابات میاندوره‌ای آمریکا ششم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود که جمهوریخواهان اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا از دست بدهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------