آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

سازمان ملل: نیمی ازجمعیت یمن در آستانه رو به رو شدن با قحطی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,قحطی دریمن
مسئول امور امدادی سازمان ملل متحد در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که نیمی از جمعیت کشور جنگزده یمن - حدود 14 میلیون نفر - ممکن است به زودی در آستانه قحطی قرار گیرند و برای بقا به کمک های انسانی وابسته شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مجمع جهانی اقتصاد، 'مارک لوکاک' گفت: اکنون این خطر روشن و حاضر وجود دارد که یک قحطی بزرگ و فوری کشور یمن را در بر بگیرد ؛ بسیار بزرگتر از هر چیزی که هر شخص حرفه ای در این زمینه در طول زندگی کاری خود دیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته دو بار در جهان قطحی اعلام شده است، یکبار در سومالی در سال 2011 و یک بار هم قحطی محلی در سودان جنوبی در سال گذشته ، گفت: مقیاس آنچه در کشور یمن مشاهده می شود 'بهت آور' است.

 

لوکاک گفت که سازمان ملل در حال حاضر انتقال کمک به حدود 8 میلیون نفر در یمن را هماهنگ می کند و خاطرنشان کرد که بحران اقتصادی و تداوم نبردها در اطراف بندر حدیده ، موجب شدیدتر شدن بحران انسانی شده است.

 

وی خواستار یک آتش بس انسانی ، محافظت از کمک های غذایی و اقلام ضروری در سراسر کشور و همچنین تزریق بیشتر و سریعتر ارزهای خارجی از طریق بانک مرکزی و افزایش حمایتهای انسانی و ورود طرفهای درگیر به مذاکرات صلح یمن شد.

 

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد سیستم ایمنی بدن میلیونها انسان در یمن در حال فروپاشی است و آنان بخصوص کودکان و افراد سالخورده در برابر سوء تغذیه و بیماری هایی مانند وبا آسیب پذیرتر شده است.

 

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------