سازمان ملل خواستار مشارکت کارشناسان بین‌المللی در تحقیقات درباره قتل خاشقجی شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  , سازمان ملل
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از کارشناسان بین‌المللی خواسته تا در تحقیقی مستقل در باره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی دخیل باشند. 

به گزارش ایسنا، میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای خطاب به عربستان تاکید کرد تا بگوید جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی کجاست.

 

وی گفت:‌ بررسی‌های کالبدشکافی و پزشکی قانونی از عوامل مهم در تحقیقاتی اینچنینی هستند.

 

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از جدا شدن از نامزدش خدیجه چنگیز وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد اما دیگر بازنگشت.

 

پس از دو هفته تناقض گویی و انکار درباره سرنوشت وی، دولت عربستان اعتراف کرد که این روزنامه نگار داخل کنسولگری به قتل رسیده است اما هنوز از سرنوشت جسد این روزنامه نگار اطلاعی در دست نیست.

 

باچله گفت: من از گام‌های مقامات سعودی و ترکیه‌ای در زمینه تحقیق درباره قتل خاشقجی و مجازات مسببان آن استقبال می‌کنم اما با توجه به اطلاعات درباره دست داشتن مقامات سعودی عالی رتبه در این جنایت و وقوع آن در داخل کنسولگری عربستان باید معیارهای بسیار عالی در زمینه تضمین مجازات مناسب و عادلانه در نظر گرفته شود لذا باید کارشناسان و بازرسان بین‌المللی در این تحقیقات مشارکت کنند و آنها به تمامی ادله و شاهدان عینی دسترسی داشته باشند.

 

وی همچنین مقامات ترکیه و عربستان را به همکاری به منظور تضمین کشف حقیقت در قتل خاشقجی فراخواند و گفت، دفترش آماده یاری به این مساله است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------