خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا 21 نوامبر نهایی می شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  , بریتانیا
وزیر برگزیت بریتانیا پیش بینی می کند که پیمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) نهایی می شود. 

به گزارش  مهر به نقل از راشا تودی، «دومینیک راب» وزیر برگزیت بریتانیا در نامه ای مورخ 24 اکتبر- که روز چهارشنبه منتشر شد- به کمیته «خروج از اتحادیه اروپا» در پارلمان بریتانیا گفت که به اعضای این پارلمان شواهد و مدارکی ارائه خواهد کرد که بیانگر زمان نهایی شدن این پیمان است و در حال حاضر پیش بینی می کند که ۲۱ نوامبر تاریخ مناسبی خواهد بود.

 

دولت بریتانیا در واکنش به اظهارات وزیر برگزیت در مورد تاریخ نهایی شدن توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا، گفت که هنوز هیچ تاریخی برای اتمام گفتگوهای برگزیت تعیین نشده است.

 

در همین ارتباط، «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا گفت که نهایی شدن پیمان بریتانیا و اتحادیه اروپا تا 21 نوامبر (30 آبانماه) ممکن است؛ چنانچه تا 21 نوامبر در روند مذاکرات برگزیت پیشرفت کافی حاصل شود، دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا تا تاریخ مذکور ممکن خواهد بود.

 

بریتانیا قرار است که در ۲۹ مارس سال آینده از اتحادیه اروپا خارج شود. اما لندن و بروکسل هنوز به توافقی که تعیین کننده چارچوب و شرایط این خروج و گذار آرام به یک رابطه جدید باشد، دست نیافته اند.

 

این بن بست بیم و نگرانی ها از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را تشدید کرده و به بروز ناآرامیها در بنادر و هرج و مرج اقتصادی می انجامد.

 

گفتنی است که مانع اصلی در دستیابی به این توافق، مسأله خطوط مرزی میان جمهوری ایرلند (دیگر عضو اتحادیه اروپا) و ایرلند شمالی (بخشی از پادشاهی بریتانیا) است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------