آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

شکایت مهاجران از سیاست مرزی رئیس جمهوری آمریکا/ ترامپ حرفش را پس گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,
همزمان با شکایت گروهی مهاجرانی از آمریکای مرکزی از ترامپ و سایر مقام‌های دولت واشنگتن، رئیس‌جمهوری آمریکا از سخنان قبلی‌اش که گفته بود ارتش این مهاجران را به محض ورود هدف قرار می‌دهد، عقب‌نشینی کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از مهاجران از آمریکای مرکزی که به سمت مرز آمریکا-مکزیک حرکت می‌کنند، از دونالد ترامپ، جف سشنر، دادستان کل آمریکا و سایر اعضای دولت آمریکا شکایت کردند.

 

در شکایتی که پنج‌شنبه در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن تنظیم شد، شش مهاجر هندوراسی و فرزندان آنها تاکید کردند که ترامپ نمی‌تواند به لحاظ قانونی آنها را از ارائه درخواست پناهجویی در ایالات متحده منصرف کند.

 

این مهاجران، رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت او را به نقض بند پنجم متمم قانون اساسی آمریکا متهم کردند که دولت فدرال را از دخالت در زندگی، آزادی یا دارایی اشخاص فراتر از قانون منع می‌کند.

 

ترامپ عصر پنج‌شنبه در سخنانی در کاخ سفید تاکید کرد در شرف نهایی کردن طرحی است که از ورود غیر قانونی افراد به آمریکا ممانعت به عمل می‌آورد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات کنگره دستور اعزام ۵۰۰۰ نظامی به منطقه مرزی را صادر کرده است تا مانع نزدیک شدن کاروان مهاجران به سمت آمریکا شوند و درباره احتمال استقرار ۱۵ هزار نیروی دیگر هم صحبت کرده است.

 

در همین حال ترامپ که پیشتر گفته بود در صورتیکه مهاجران در مرز به سمت نیروهای آمریکایی سنگ پرتاب کنند، ارتش به آنها تیراندازی خواهد کرد، سخنانش را پس گرفت.

 

او پیش از ترک کاخ سفید برای حضور در یک گردهمایی انتخاباتی گفت، آن مهاجران بازداشت خواهند شد و نیروهای آمریکایی به آنها شلیک نخواهند کرد. ترامپ گفت: آنها مجبور نیستند شلیک کنند. آنچه می‌خواهم این است که آنها سنگ‌پراکنی نکنند. کاری که آنها با ارتش مکزیک کردند، شرم‌آور است. اگر آنها این کار را با ما کنند، برای بلند مدت بازداشت می‌شوند.

 

در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا معتقد است که ترامپ با وعده اعزام نیرو به مرز جنوبی آمریکا در واقع "شیرین‌کاری سیاسی" می‌کند.

 

اوباما بدون آنکه مستقیما نامی از ترامپ ببرد، برخی از مواضع رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال برد. او گفت: آیا بزرگترین تهدید آمریکا -بزرگترین تهدید؟!- تعدادی مهاجر فقیر در هزاران مایل آن طرف‌تر هستند؟

 

او همچنین از ترامپ بابت ایجاد "تنش‌های نژادی، اجتماعی و مذهبی" انتقاد کرد و در ادامه تاکید کرد کمپین‌های انتخاباتی باید براساس "حقیقت" باشد.  

 

اوباما همچنین تاکید کرد: تلاش‌های بی‌وقفه و پیوسته‌ای برای اختلاف‌افکنی میان ما با لفاظی در حال انجام است که قصدش خشمگین کردن و ترساندن ما، به جان هم انداختن ما، تلاش برای باور این مساله است که اگر آنهایی که شبیه ما نیستند، شبیه ما دعا نمی‌کنند، شبیه ما دوست ندارند، نباشند، اوضاع بهتر خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------