آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

عذرخواهی پنتاگون بخاطر انتشار کتابچه توهین‌آمیز علیه عربستانی‌ها



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,
پنتاگون از انتشار کتابچه اختصاصی نیروهای آمریکایی در عربستان که در آن از عبارات نژادپرستانه‌ای علیه شهروندان عربستانی استفاده شده، عذرخواهی کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا پس از انتشار این کتابچه در ژوئن گذشته که به منظور مطلع کردن حدود ۱۴۰ مستشار خود در عربستان از هویت، تاریخ و ویژگی‌های این کشور منتشر کرده بود، آن را از سایت خود حذف کرد.

 

در این کتابچه ۶۹ صفحه‌ای با استفاده از واژه انگلیسی "نیگر؛ nigger" که به معنای "سیاه پوست و غلام" است و در زبان انگلیسی بار معنایی منفی دارد، آمده است که در میان ملت سعودی که اصل و نصب آنها به قبایل شبه جزیره عربستان برمی‌گردد رگه‌هایی از نژاد بردگان سیاه پوست آفریقایی وجود دارد.

 

در همین راستا، بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اظهار کرد: به دنبال این اتفاق و به منظور اطمینان حاصل کردن از اینکه دیگر "مطالب نامناسب" در سایت فرماندهی مرکزی وجود ندارد، مقامات نظامی در حال بررسی اسنادی هستند که قبلا در سایت منتشر شده بود.

 

اوربان در ادامه ضمن عذرخواهی از تمامی افرادی که این مطلب آنها را رنجیده خاطر کرده، گفت که احتمالا این زبان توهین آمیز از نسخه‌های قدیمی یک سند آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------