رزمایش شبیه سازی شده ژاپن و آمریکا علیه چین



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,سنکاکو، دیائوبو
رسانه‌های ژاپنی گزارش کردند که مقام‌های نظامی ژاپن و آمریکا درماه ژانویه برای نخستین بار و در محل ساختمان وزارت دفاع ژاپن، اقدام به برگزاری یک رزمایش از طریق شبیه سازی به منظور دفع حمله فرضی چین به جزایر مورد مناقشه بین ژاپن و چین کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش کرد، هدف از این رزمایش شبیه سازی شده، تمرین دفاع ارتش ژاپن از این جزایر مورد مناقشه که در ژاپن با اسم جزایر سنکاکو و در چین با اسم دیائویو شناخته می‌شود در مقابل حمله نظامی چین بوده است و در این رزمایش فرض شده که این حمله نظامی چین از طریق کشتی‌هایی در ظاهر قایق ماهی‌گیری انجام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، مقام‌های نیروی دریایی آمریکا در این شبیه سازی شرکت کرده‌اند و این اولین رزمایشی بوده که تاکنون با موضوع دفاع از جزایر سنکاکو برگزار شده است.

 

توکیو و پکن مدت زیادی است که بر سر این جزایر که در نزدیکی برخی مسیرهای کشتی رانی مهم و منابع انرژی قابل توجه قرار گرفته است دچار اختلاف ارضی هستند.

 

ژاپن مدعی است که از سال 1895 تاکنون مالک این جزایر بوده اما چین می‌گوید که برخی نقشه‌های ژاپنی مربوط به سالهای 1783 و 1785 هم نشان می‌دهند که این جزایر به چین تعلق دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------