واشنگتن پست: پسر ملک عبدالله و 44 نفر دیگر همچنان در بازداشت بن سلمان



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  , بن سلمان
روزنامه آمریکایی با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از بازداشتی‌های هتل ریتز کارلتون محصور هستند گزارش داد که شاید به خاطر فشارهای بین المللی ناشی از قتل خاشقچی تعدادی از آنها به زودی آزاد شوند. 

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت، یک سال بعد از ماجرای بازداشت هتل ریتز کارلتون تعداد زیادی از نخبگان اقتصادی و تجاری عربستان سعودی همچنان در بند محمد بن سلمان هستند و هنوز آزاد نشده‌اند.

 

براساس این گزارش، یکی از این افراد ترکی بن عبدالله، یکی از اعضای برجسته خاندان سلطنتی و پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان است. وی پیش از این فرماندار قدرتمند استان ریاض بود و پیش از آن مدیر بنیاد ثروتمند ملک عبدالله بوده است که کارهای خیریه زیادی در سرتاسر جهان انجام داده است.

 

واشنگتن پست افزود: ترکی بن عبدالله یکی از چهره های ناشناخته از ثروتمندان سعودی است که بعد از یک سال از موج بازداشت گسترده چهره‌های برجسته به دستور محمد بن سلمان که به بهانه مبارزه با فساد انجام شد همچنان محبوس هستند.

 

اوایل سال 2018 دادستان عمومی عربستان اعلام کرد که 56 نفر در بازداشت هستند که برخی از آنها تحت تحقیقات قضایی قرار دارند.

 

محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ در ماه گذشته گفته بود که در حال حاضر فقط 8 نفر دیگر در بازداشت هستند.وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد جز اینکه گفت آنها در اختیار سیستم قضایی عربستان سعودی هستند.

 

واشنگتن در ادامه نوشت، اما برخی منابع آگاه و آشنا به موضوع میگویند که تعداد افرادی که همچنان در بازداشت هستند بیشتر است و حدود 45 نفر هستند.

 

برخی از این چهره های برجسته و مشهور از جمله ولید بن طلال با مصالحه و تسویه مالی با دولت ریاض اخیرا آزاد شدند.

 

نشریه «تایمز» انگلیس نوشت که بن طلال در ازای آزادی خود ماهیانه 30 میلیون دلار به آل‌سعود پرداخت می‌کند. این نشریه فاش کرد که رقم توافق شده برای آزادی او شش میلیارد دلار است.

 

بن طلال روز یک شنبه گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز تمام قد از اصلاحات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دفاع کرد و تاکید کرد که در قضیه قتل خاشقچی او دخیل نبوده است و تبرئه خواهد شد!

 

براساس گزارش واشنگتن پست، فعالان حقوق بشری معتقدند که بن سلمان احتمالا برای کاهش فشارها و تلطیف کردن فضای بین المللی ناشی از مرگ جمال خاشقچی که گفته میشود به دستور وی و توسط عوامل اطلاعاتی عربستان سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است به زودی تعداد دیگری از این بازداشتیها را نیز آزاد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------