انگلیس و کانادا حل پرونده قتل خاشقجی را یک نیاز فوری تلقی کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,انگلیس و کانادا
انگلیس و کانادا اعلام کردند، مشخص شدن آنچه برای جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی رخ داده همچنان یک نیاز فوری محسوب می‌شود. 

به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و جاستین ترودو، همتای کانادایی‌اش در جریان تماسی تلفنی درباره عربستان سعودی و قتل وحشتناک جمال خاشقجی گفت‌وگو کردند.

 

خبرگزاری آناتولی در گزارش خود اعلام کرد:‌ ترزا می و جاستین ترودو در جریان این تماس تلفنی توافق کردند که مشخص شدن آنچه برای جمال خاشقجی رخ داده و همچنین محاکمه مسؤولان این اقدام مخوف یک نیاز فوری محسوب می‌شود.

 

جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و یکی از مقاله نویسان روزنامه واشنگتن پست در تاریخ دو اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به منظور دریافت اوراق مربوط به ازدواج مجددش ابتدا ناپدید و سپس کشته شد.

 

به گفته دفتر دادستانی استانبول جمال خاشقجی در زمانی که در داخل ساختمان کنسولگری بوده با تزریق یک ماده مخدر بیهوش و سپس با استفاده از یک استخوان‌بر تکه تکه شده است. 

 

دولت انگلیس در بیانیه‌ای گفت: ترزا می و جاسین تردو همچنین توافق کردند که جامعه بین‌الملل باید به تحت فشار گذاشتن پادشاهی عربستان سعودی برای انجام یک تحقیقات کامل، موثق و شفاف ادامه دهد.

 

مقامات عربستان سعودی پس از روزها انکار در خصوص داشتن اطلاعی از مکان خاشقجی نهایتا اعلام کردند وی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

 

ترزا می و جاستین تردو همچنین به موضوع یمن پرداخته و در خصوص نیاز فوری تسکین وضعیت بشردوستانه و دست‌یابی به یک راه حل سیاسی اتفاق نظر داشتند.

 

ترزا می گفت: ما از درخواست آمریکا برای کاهش تنش در یمن حمایت می‌کنیم و این اقدام باید با یک توافق سیاسی بین احزاب درگیر پشتیبانی و تایید شود.

 

انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه تعداد کثیری از کشورهای دیگر قتل خاشقجی را محکوم کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------