آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آنگلا مرکل نسبت به افتادن در "ورطه ناسیونالیسم افراطی" هشدار داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,مرکل
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در نطق خود به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، بار دیگر نسبت به تهدیدها علیه صلح در اروپا و جهان هشدار داد. او انتقاد خود را متوجه موج رو به گسترش ملی‌گرایی کرد.

به گزارش ایسنا، صدراعظم آلمان در همایش صلح در پاریس به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در برابر سران کشورها به هشدار گفت: حال می‌دانیم که خودستایی ملی و تکبر نظامی به کجا می‌تواند بینجامد.

 

آنگلا مرکل افزود که او به همین دلیل عمیقا نگران است که بار دیگر "افکار یکسونگرانه‌ ملی گسترش یابند" و مناسبات دوجانبه‌ میان کشورها نادیده گرفته شوند.

 

به گزارش دویچه‌وله، صدراعظم آلمان که در حضور رهبرانی از جمله دونالد ترامپ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان سخن می‌گفت، به شکایت اظهار داشت: «ما امروز شاهد آن هستیم که همکاری‌های بین‌المللی، ایجاد موازنه‌ منافع به صورت مسالمت‌آمیز، و حتی ساختار اروپایی که بر اساس صلح ریخته شده، بار دیگر مورد تردید قرار می‌گیرد.»

 

یک صحنه نبرد جهان‌شمول 

آنگلا مرکل با نگاه به مناقشه‌های خونین در صحنه جهانی امروز گفت: «ما این آمادگی را نزد دیگران می‌بینیم که حاضرند منافع خود را در بدترین حالت بار دیگر با ابزار خشونت به کرسی بنشانند.»

 

او ضمن اشاره به بحران سوریه و جنگ در یمن تصریح کرد: ما اجازه نداریم به سادگی مناقشه‌های مسلحانه را بپذیریم. نباید این امر به انفعال در گفتار و عمل ما بینجامد. این بدان معناست که ما باید برای سوریه یک راه حل سیاسی پیدا کنیم.

 

در یمن، جایی که بزرگترین فاجعه انسانی جهان امروز در حال وقوع است، از نظر صدراعظم آلمان باید هر چه سریع‌تر به خونریزی‌ها پایان داد. او گفت: من اعتقاد دارم که دنیا باید وارد عمل شود، تا در این منطقه آتش‌بس برقرار شود تا امدادگران بتوانند وارد این کشور شوند.

 

افکاری با "چشم‌بند" 

صدراعظم آلمان هشدار داد، نباید اجازه دهیم که اراده‌های متزلزل و ناتوانی برای گفت‌وگو دست بالا را داشته باشند. او خواستار حمایت همه‌جانبه از سازمان ملل متحد و پایبندی به قواعد بین‌المللی شد تا بتوان رویکردهای انسانی با یکدیگر را در جهان تضمین کرد.

 

او افزود که یک چنین قواعد و نهادهایی را می‌توان راحت نابود کرد، بازسازی آنها اما زمان‌بر و دشوار خواهد بود.

 

آنگلا مرکل که همایش سه روزه‌ صلح در پاریس را با نطق خود افتتاح می‌کرد، با ابراز نگرانی گفت که "بار دیگر افکاری رو به گسترش هستند که بر چهره‌ی خود چشم‌بند زده‌اند".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------