ترامپ تا چند روز دیگر وزیر امنیت داخلی را برکنار می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,
روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش کرد: دونالد ترامپ تا چند روز دیگر قصد کنار گذاشتن کرستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی این کشور را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه هیل، پنج مقام فعلی و سابق کاخ سفید به روزنامه واشنگتن پست گفتند: دونالد ترامپ در تدارک برای کنار گذاشتن نیلسن از سمتش در سریع‌ترین زمان ممکن است. همچنین گفته شده که جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید با رئیس جمهور بر سر این موضوع اختلاف پیدا کرده است و به دنبال حفظ نیلسن در سمتش است.

 

جان کلی در زمانی که خودش وزیر امنیت داخلی بود، نیلسن را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد و گزارش شده که چندین ماه است از عملکرد او در دولت دفاع می‌کند. با این حال دونالد ترامپ از زمانی که نیلسن در این سمت منصوب شد، در صحبت‌های علنی و خصوصی او را مورد انتقاد قرار داده و در نشست‌های کابینه عمدتا به او حمله کرده و همچنین در گفت‌وگوهایش با دیگر مقام‌های کاخ سفید او را مورد تمسخر قرار داده است. در عین حال از برخی نزدیکان نیلسن گزارش شده که او در این سمت راضی نیست.

 

 چند دستیار به واشنگتن پست گفتند که دونالد ترامپ به نظر نمی‌رسد که برخی ظرافت‌های مربوط به سیاست‌های مهاجرتی را درک کند و این باعث بروز اختلاف شدید بین نیلسن و ترامپ بویژه در زمانی که نیلسن چالش‌های ناشی از طرح‌های پیشنهادی ترامپ را گوشزد کرده، شده است.

 

در عین حال نیلسن از اینکه شنیده ترامپ از برخی از پیشنهادهای افراطی او نظیر مسدود کردن مرز مکزیک ناراضی است، خشمگین شده است. کنار گذاشتن نیلسن از این سمت جدیدترین مورد از سلسله ادامه‌دار کنار رفتن مقام‌های دولت ترامپ از سمت‌هایشان است که آخرین مورد آن‌ها مربوط به استعفای جف سشنز، دادستان کل آمریکا بنا به درخواست ترامپ در چند روز پیش است.

 

با این حال نیلسن تابستان امسال بعد از گزارش شدن سیاست تحمل صفر دولت و جدا کردن هزاران کودک مهاجر از والدینشان از مرزها مورد انتقاد قرار گرفت. این در حالی است که نیلسن از این سیاست به صورت علنی دفاع کرد که این باعث خشم فعالان مهاجران و همچنین انتقاد قانون‌گذاران دموکرات شد.

 

این اظهارات وی سبب شد که برخی منتقدانش تقاضای استفعای فوری او را مطرح کنند.

 

ترامپ بعدا با امضای یک فرمان اجرایی به این طرح پایان داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------