ولیعهد سعودی از قتل خاشقجی خبر داشت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  , ولیعهد سعودی
رند پاول گفت: ولیعهد از این مسئله خبر داشت و شاید دستور آن را صادر کرد اما نگرانی من از بمباران گسترده عربستان در یمن و مشارکت ما در این تهاجم با حمایت عربستان است. 

به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، رند پال، سناتور جمهوریخواه کنتاکی درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، گفت: من تردید دارم در رژیم استبدادی مانند عربستان سعودی اتفاقی که می افتد بدون حمایت ولیعهد باشد. بنابراین، ولیعهد از این مسئله خبر داشت و شاید دستور آن را صادر کرد.

 

وی افزود: اما نگرانی من فقط درباره قتل یک مخالف نیست بلکه نگرانی من از بمباران گسترده عربستان سعودی در یمن و مشارکت ما با حمایت عربستان سعودی در یمن است. همه حرف هایی که گفتم برای این است که بگویم ما باید از فروش تسلیحات به عربستان سعودی دست برداریم. من فکر می کنم عربستان سعودی به تسلیحات فکر می کند. من همچنین فکر می کنم نیروی هوایی عربستان سعودی بدون قطعات جایگزین و مکانیک و آموزش خلبانان آنها در آمریکا، پرواز نخواهد کرد. اگر ما این را متوقف کنیم، جنگ در یمن را متوقف کردیم.

 

سناتور رند پال در ادامه گفت: مردم از اصل توازن قوا صحبت می کنند. براساس قانون اساسی ما باید درباره اعلام جنگ تصمیم گیری کنیم، کنگره باید این تصمیم را بگیرد و ما از این قدرت حمایت می کنیم. این مسئله فقط به دولت فعلی مربوط نمی شود بلکه به دولت قبلی نیز مربوط می شود. جنگ یمن در زمان دولت قبلی شروع شد و هر دو دولت از آن حمایت کردند. ما همچنان این توانایی را داریم تا آن را متوقف کنیم. فقط ابراز نگرانی کافی نیست. نکته من این است که بحرین، اگر پیام ما را درباره جدی بودن دریافت کند، بمباران غیرنظامیان را متوقف می کند.

 

وی افزود: مشکل این است که پمپئو سه هفته پیش گفت ائتلاف عربستان سعودی باید بمباران مراکز غیرنظامی را متوقف کند اما در دو هفته گذشته، عربستان سعودی دویست بار الحدیده را بمباران کرد. این در حالی است که حدیده شهری است که بیشتر مردم کم درآمد آن نیاز به کمک های بشردوستانه دارند. همچنان غذا نمی تواند وارد شود زیرا عربستان سعودی مشغول بمباران مناطق غیرنظامی است. این در حالی است که ما از آنها خواستیم این کار را انجام ندهند. من فکر می کنم ما نیاز است پیام قویتری به آنها بفرستیم و آن، نفروختن تسلیحات است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------