آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

هرگز از خاشقجی نخواستم به ترکیه سفر کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,سفیر عربستان در ایالات متحده
برادر ولیعهد سعودی و سفیر عربستان در ایالات متحده اتهام‌های مطرح شده از سوی روزنامه «واشنگتن‌پست» را رد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه عرب نیوز، «خالد بن سلمان» برادر ولیعهد سعودی و سفیر عربستان در ایالات متحده، گفت که هرگز از «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی، نخواسته بود که به ترکیه سفر کند. وی همچنین از دولت ایالات متحده خواست تا اگر مدارکی دارد که این گفته وی را نقض می‌کند، آن را ارائه کند. 

 

روزنامه واشنگتن پست پیش از این اعلام کرده بود که سازمان سیا به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دستور ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد را در کنسولگری استانبول صادر کرده است. 

 

واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از این موضوع نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پس از ارزیابی اطلاعات پاره پاره از منابع اطلاعاتی مختلف از جمله تماس تلفنی خالد سلمان با جمال خاشقجی به این نتیجه رسیده است.

 

این روزنامه افزود که خالد،‌ خاشقجی را برای دریافت اسناد مربوط به ازدواجش متوجه کنسولگری عربستان در استانبول کرد و او را مطمئن کرد که هیچ آسیبی متوجه او نخواهد بود. 

 

واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از این مکالمه تلفنی نوشت: «مشخص نیست که خالد از قتل حتمی خاشقجی خبر داشته، ‌اما او به سفارش برادرش ولیعهد، این تماس را داشته است». 

 

سفیر عربستان در آمریکا در واکنش به این خبر در پیامی توئیتری نوشت: «من هیچگاه با خاشقجی تماسی تلفنی نداشتم و به او نگفتم که به ترکیه برود، حال به هر دلیلی که می‌خواهد باشد. از دولت آمریکا خواسته‌ام که هر اطلاعاتی را که در رابطه با این مدعی دارد ارائه کند.»

 

وی در این پیام توئیتری افزود: «همان‌گونه که در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌ام، تنها ارتباطی که با خاشقجی داشتم از طریق نامه و در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷ بود.»

 

خالد بن سلمان همچنین گفت که مایه تاسف است که این روزنامه پاسخ او را به طور کامل منتشر نکرده است. سفیر عربستان در آمریکا افزود: «این اتهامی است بسیار جدی و نباید آن را به نقل از منابع ناشناس منتشر کرد.» 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------