محمد بن سلمان به دنبال ترور عموی خود بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,خالد بن فرحان
شاهزاده جدا شده از خاندان حاکم عربستان اعلام کرد، ولیعهد این کشور برای ترور یا بازداشت عمویش که از مخالفان سیاست‌های بن سلمان است، برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش ایسنا، خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده جدا شده از خاندان حاکم عربستان در گفت‌وگو با سایت خبری "خلیج آنلاین" گفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیش از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی برای ترور یا بازداشت احمد بن عبدالعزیز، عموی خود برنامه‌ریزی کرده بود.

 

بن فرحان در این گفت‌وگوی ویژه تصریح کرد، اگر بن سلمان بتواند ممکن است عمویش را ترور یا بازداشت کند. اما به نظر می‌رسد در شرایط کنونی عربستان به ویژه پس از ترور خاشقجی انجام این کار بسیار دشوار باشد و اگر خانواده حاکم از این مساله مطلع شوند علیه بن سلمان قیام کرده و او را در قدرت تنها بگذارند.

 

وی شیوه‌ای که ممکن است بن سلمان برای سر به نیست کردن عمویش پیش بگیرد را تشریح نکرد و گفت، اقدامات شاهزاده احمد و خانه او به محض بازگشت از لندن در ماه اکتبر تحت نظارت قرار گرفته است.

 

این شاهزاده سعودی پس از دریافت تضمین امنیت از آمریکا و انگلیس درباره مصون ماندن از گزند بن سلمان اخیرا به ریاض بازگشته است.

 

پیشتر، تعدادی از مسؤولان آمریکایی به نقل از مقامات ارشد خانواده سلطنتی سعودی گفته بودند که اعضای این خانواده می‌توانند شاهزاده احمد را به عنوان جانشین سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور حمایت کنند.

 

شاهزاده احمد به مدت ۴۰ سال معاون وزیر خارجه بوده و تنها برادر تنی سلمان بن عبدالعزیز است که در قید حیات بوده و ۷۶ سال دارد. او در ماه سپتامبر طی سخنرانی خود در لندن در میان مخالفان جنگ عربستان در یمن، انتقادات تندی علیه پادشاه و ولیعهد سعودی ایراد کرد.

 

او در این سخنرانی ضمن انتقادی گفته بود، جنگ یمن هیچ ارتباطی به آل سعود ندارد، بلکه ملک سلمان و ولیعهد و دیگر مقامات، مسئول پیامدهای این جنگ هستند نه آل سعود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------