آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر استفاده ابزاری می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
کره شمالی آمریکا را به استفاده ابزاری از مساله حقوق بشر برای رسیدن به اهدافش و همچنین امتیازگیری در مذاکرات با این کشور متهم کرد. 

به گزارش ایرنا روزنامه 'رودونگ سینمون' روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی روز دوشنبه در مطلبی نوشت مساله حقوق بشر در کره شمالی به یک تاکتیک در مذاکرات هسته ای دو کشور تبدیل شده است و وانشگتن با فشار بر پیونگ یانگ به بهانه حقوق بشر، قصد پیشبرد اهدافش را دارد.

 

این روزنامه می گوید واشنگتن معتقد مساله هسته ای یک مانع بزرگ برای روابط کره شمالی و ایالات متحده است اما حتی اگر این مسئله هم حل شود، واشنگتن مسایل دیگری از جمله حقوق بشر را مطرح می کند و شرایط دیگری را نیز فراهم می کند تا ما را مجبور به تغییر سیستم بر اساس خواسته های خود کند.

 

این روزنامه در ادامه خواستار توقف فعالیت های 'بی فایده' ایالات متحده شده و نوشته است کره شمالی در برابر وضعیت تغییر استراتژی آمریکا واکنش منطقی نشان خواهد داد.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه گذشته در گزارشی کم سابقه در مورد سوء استفاده های جنسی در کره شمالی، نوشت: افسران پلیس و دیگر مقامات پیونگ یانگ بدون روبرو شدن با هیچ عواقبی، به زنان تعرض می کنند.

این سازمان حقوق بشری مستقر در آمریکا در گزارش خود به مصاحبه هایی که در مورد جزئیات تجاوز و دیگر انواع سوءاستفاده از طرف مقام های امنیتی همچون گاردهای مرزی و مقام های غیرنظامی با 50 نفر از زنانی که از کره شمالی فرار کرده اند، استناد کرده است.

 

این انتقادها در شرایطی مطرح می شود که قطعنامه ای برای رای گیری در اختیار مجمع عمومی قرار گرفته که حقوق بشر کره شمالی را هدف قرار داده است.

 

در صورتی که این قطعنامه در روزهای آینده تصویب شود چهاردهمین بار متوالی است که کره شمالی به دلیل نقض حقوق بشر از سوی سازمان ملل محکوم می شود.

 

پیشتر نیز روزنامه 'رودونگ سینمون' ارگان رسانه ای حزب حاکم بر کره شمالی نوشته بود غرب با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر در تلاش است بر معضلات حقوق بشری خود سرپوش بگذارد.

 

سران آمریکا و کره شمالی تا کنون در مورد خلع سلاح هسته ای شبه جزیره یک بار با یکدیگر دیدار کرده اند و قرار است دومین دیدار 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی هم سال آینده میلادی انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------