آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی تنش‌های اوکراین و روسیه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شورای امنیت
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای بررسی اقدام روسیه در توقیف سه فروند کشتی اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اقدام روسیه در توقیف سه فروند کشتی نیروی دریایی اوکراین در تنگه‌ای در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه روز دوشنبه نشست اضطراری تشکیل خواهد داد. 

 

روسیه روز یکشنبه تأیید کرد کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین که به طور غیرقانونی وارد آب‌های روسیه شده بودند را متوقف کرده و آنها را مورد بازرسی قرار داده است. 

 

منابع خبری گفته‌اند بعد از تبادل آتش میان شناورهای روسیه و اوکراین در  «تنگه کرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (به انگلیسی Azov)، رئیس‌جمهور اوکراین به پارلمان این کشور پیشنهاد داده اعلام حکومت نظامی کند.

 

شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین روز یکشنبه ساعاتی بعد از درگیری شناورهای روسیه و اوکراین به ریاست «پترو پروشنکو»، ریاست‌جمهوری اوکراین تشکیل جلسه داد.

 

پروشنکو بعد از اتمام این جلسه گفت که به پارلمان پیشنهاد خواهد داد در کشور وضعیت حکومت نظامی اعلام کند. 

 

برقراری وضعیت حکومت نظامی آزادی‌های مدنی را محدود کرده و به نهادهای حکومتی اختیارات و قدرت بیشری اعطا می‌کند.

 

اوکراین روز یکشنبه نیروهای روسیه را به شلیک به سمت چند کشتی اوکراینی در  در «تنگه کرچ» متهم کرد. کی‌یف مدعی شد در نتیجه این رویداد به سمت کشتی‌های روسی شلیک کرده است.

 

نیروی دریایی اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای روسیه بعد از شلیک به سمت سه فروند شناور اوکراین، آنها را توقیف کرده‌اند.

 

اوکراین همچنین سطح هشدار نظامی در شهر شرقی «دونتسک» را بالا برده و خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است. 

 

تلویزیون دولتی روسیه گفت اوکراین و عده‌ای در واشنگتن قصد دارند با ایجاد تنش در نزدیکی تنگه کرچ، دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین را مختل کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------