کوشنر به دنبال افزایش حجم معاملات سلاح با عربستان سعودی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کوشنر
شبکه آمریکائی «ای‌بی‌سی» گزارش داد که داماد و مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار افزایش حجم معاملات اسلحه با عربستان سعودی است و در همین زمینه دو وزارتخانه دفاع و خارجه آمریکا را تحت فشار قرار داده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا اعلام کرد که «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاور او خواهان افزایش میزان معاملات سلاح با عربستان سعودی شده است.

 

ای‌بی‌سی نیوز توضیح داد که این شبکه از طریق دو مقام فعلی و سه مقام سابق کاخ سفید به این اطلاعات دست پیدا کرده است،‌ اما به نام آنها اشاره نکرد.

 

بنا بر اعلام این شبکه خبری، مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که کوشنر قصد دارد ارقام فروش اسلحه به عربستان سعودی را افزایش دهد و در همین زمینه به دنبال  اعمال فشار بر دو وزارتخانه دفاع و خارجه است. 

 

بر اساس گزارش این شبکه آمریکایی، مقام‌های واشنگتن گفتند که «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور از تصمیم کوشنر برای افزایش حجم معاملات سلاح با عربستان حمایت می‌کند. 

 

این مقام‌ها تأکید کردند که رقم حقیقی فروش سلاح به ریاض از ۱۵ میلیارد دلار فراتر نمی‌رود. آنها تأکید کردند که دو وزارت دفاع و خارجه به کوشنر درباره چگونگی افزایش این رقم مشاوره می‌دهند.

 

این شبکه آمریکائی به نقل از همین مقام‌ها اعلام کرد که آمریکا و عربستان در زمینه توافقی که سال ۲۰۱۷ به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار حاصل شد، پیشرفت اندکی داشته‌اند. 

 

این شبکه افزود که عربستان اسنادی را مبنی بر قبول و خرید هلی‌کوپترها، تانک‌ها، کشتی‌ها و سلاح به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا کرده است. این شبکه تأکید کرد که بنا به گفته مسئولان معامله مذکور هنوز کامل نشده است.

 

ای‌بی‌سی گزارش داد که به تصویر این معامله بین ریاض و واشنگتن دست پیدا کرده و آن را از نظر قانونی ضعیف برشمرد. 

 

این شبکه سخنان «دیوید سیسیلین» نماینده دموکرات و عضو شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را مطرح کرد. 

 

سیسیلین گفت که این جزئیات (درباره حجم معاملات سلاح) پرسش‌هایی را درباره چگونگی اتخاذ تدابیر سخت علیه عملکرد عربستان سعودی توسط دولت ترامپ به همراه دارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------