آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نیویورک تایمز: سنا باید برای توبیخ ترامپ درباره جنگ یمن به تلاش‌هایش ادامه دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
روزنامه نیویورک تایمز نوشته است، سنای آمریکا با پیشبرد قطعنامه پایان حمایت از جنگ داخلی یمن اقدامات خود علیه عربستان را افزایش داده اما برای تنبیه کامل دونالد ترامپ باید به تلاش خود در این راستا ادامه دهد. 

به گزارش ایسنا، سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه با ۶۳ رای مثبت در برابر ۳۷ رای منفی به نفع پیشبرد طرح پایان حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رای دادند که تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای متقاعد کردن قانونگذاران به رای علیه این طرح خنثی می‌کند.

 

طرح این لایحه پیشنهادی حالا به صحن سنا راه پیدا کرده و قرار است این هفته به بحث گذاشته شود.

 

روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی آورده است، در حالی که این تصمیم یک پیروزی محسوب می‌شود، "تنها در صورتی یک تنبیه (برای دونالد ترامپ) خواهد بود که اجرایی شود، که بعید به نظر می‌رسد".

 

چیزی که باعث شد بسیاری از قانونگذاران به نفع این قطعنامه رای دهند، غیبت جینا هاسپل، مدیر سیا بود که قرار بود به سوالاتی درباره نتیجه‌گیری سیا مبنی بر دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی پاسخ دهد.

 

ترامپ به دنبال تصمیمش برای حفظ روابط پایدار با عربستان پس از ماجرای قتل خاشقجی با انتقادات شدیدی رو به رو شده است.

 

نیویورک تایمز نوشت: این اقدام حتی لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینا را که از منتقد ترامپ به وفادار او تبدیل شد، تحریک کرد. گراهام گفته بود اساسا با این اقدام مخالف است اما سپس تغییر موضع داد و گفت "نظرم را تغییر دادم چون ناراحت هستم".

 

به نوشته این روزنامه، واکنش دولت ترامپ بسیاری از مقامات واشنگتن را خشمگین کرده زیرا تعادل را میان منافع آمریکا و ارزش‌های این کشور بر هم زده است.

 

نیویورک تایمز در ادامه آورده است، با این حال احتمال تایید لایحه پیشنهادی سنا از سوی کنگره اندک است زیرا هنوز رای نهایی سنا را در پیش دارد و شانس زیادی برای راهیابی به مجلس نمایندگان تا پایان سال جاری میلادی ندارد.

 

این روزنامه اما از سناتورهای آمریکا درخواست کرده است که به تلاش خود برای شنیدن توضیحات هاسپل ادامه دهند و همچنین از رهبران جهانی که در نشست گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار خواهند کرد، می‌خواهد عربستان را مسؤول اقداماتش بدانند و خاطرنشان می‌کند که "تجارت معمول نمی‌تواند (با عربستان) ادامه یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------