ماتیس:عوامل روسیه تلاش کردند در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا مداخله کنند!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا در نخستین اظهارنظر آشکار خود پیرامون انتخابات میان دوره ای کنگره (۲۰۱۸) مدعی تلاش عوامل روسیه برای مداخله در این انتخابات شد.  

به گزارش مهر به نقل از وبگاه خبری هیل، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در نخستین اظهارنظر آشکار خود در مورد انتخابات میان دوره ای کنگره ۲۰۱۸ این کشور مدعی شد که عوامل روسیه تلاش کردند تا در این انتخابات مداخله کنند.

 

ماتیس در مصاحبه ای در خصوص روابط میان دولت ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «شکی نیست که این روابط بدتر شده است. او [پوتین] بار دیگر تلاش کرد تا در انتخابات آمریکا در ماه گذشته (نوامبر) خرابکاری کند».

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که دولت آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو روسیه را به دلیل اقدامات غیردموکراتیک بطور پی در پی تحت فشار قرار می دهند.

 

ماتیس در ادامه گفت: «این وضعیتی بسیار پیچیده است؛ زیرا روشن است که آقای پوتین در یادگیری فردی کُند ذهن است. او تشخیص نمی دهد آنچه که انجام می دهد عملاً باعث بروز دشمنی علیه مردمش می شود. ما با فردی سروکار داریم که واقعاً نمی توانیم به او اعتماد کنیم».

 

گفتنی است این اظهارات ماتیس در حالی مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار برنامه ریزی شده خود با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین را به بهانه مناقشه دریایی هفته گذشته میان نیروهای دریایی روسیه و اوکراین در تنگه کرچ لغو کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------