روسیه: به مفاد توافق منع موشک‌های میان‌برد اتمی پایبندیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,روسیه
با وجود اعلام آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی ، وزارت خارجه روسیه از پایبندی کامل خود به این پیمان خبر داد. 

به گزارش فارس، در حالی‌که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن ظرف 60 روز آینده پایبندی به پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی (INF) را تعلیق خواهد کرد، روسیه از ادامه تعهد  خود به این پیمان خبر داد.

 

 به نوشته خبرگزاری «شین هوا» وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد که مسکو به طور کامل به مفاد این پیمان پایبند است.

 

بر اساس این گزارش، مقام‌های روسیه بارها گفته‌اند که خروج احتمالی آمریکا از این پیمان تمامی جهان را وارد مسابقه تسلیحاتی می‌کند.روسیه همچنین اعلام داشته که آماده رفع هرگونه مشکل در اجرای این پیمان با آمریکا است.

 

«دونالد ترامپ»  رئیس‌جمهور آمریکا  چندی قبل روسیه را به نقض پیمان منع استفاده از موشک‌های اتمی میان‌برد متهم و تهدید کرد که کشورش را از آن خارج می‌کند.  

 

 ترامپ در سخنان خود مدعی شد: «ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم ولی روسیه، متأسفانه از آن پیروی نکرده است. بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.»

 

این پیمان در دهه 1980 میلادی و در دوران موسوم به تنش‌زدایی در جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی سابق  و آمریکا و در زمان «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت دو کشور منعقد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------