آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

آسانژ توافق اکوادور برای پایان دادن به اقامتش در سفارتخانه این کشور در لندن را رد کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آسانژ
وکیل جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کرد، توافق اعلام شده از سوی رئیس جمهوری اکوادور برای پایان دادن به اقامت آسانژ در سفارت این کشور در لندن قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، بری پولاک، وکیل جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس به روزنامه تلگراف تصریح کرد: این کاملا صحبت غلطی است که گفته شده تا زمانی که مجازات اعدام از روی میز کنار گذاشته شده آسانژ نباید از بابت پیگرد قضایی نگرانی داشته باشد. با توجه به اینکه یک چنین اتهاماتی در سطح بالا علیه آسانژ در آمریکا مطرح شده اکوادور باید همچنان به او پناهندگی بدهد.

 

اخیرا رئیس جمهوری اکوادور فشارها را بر جولیان آسانژ به منظور ترک سفارت این کشور در پایتخت انگلیس افزایش داده و اعلام کرده، بریتانیا تضمین‌های کافی داده که بنیانگذار ویکی‌لیکس در صورت ترک سفارت اکوادور به کشور دیگری که امکان مجازات اعدام علیه وی در آنجا وجود داشته باشد، مسترد نخواهد شد. این اظهارات لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، ظاهرا حاکی از به نتیجه رسیدن چند ماه دیپلماسی بی‌سرو صدا میان بریتانیا و اکوادور بر سر وضعیت جولیان آسانژ است. این در حالی است که همچنان سرنوشت قانونی آسانژ استرالیایی در آمریکا همچنان مورد سوال است.

 

آسانژ از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده شد و در آن زمان و در حالی که همزمان اتهام آزار و اذیت جنسی علیه وی در سوئد مطرح شده بود با پناهندگی او در این سفارتخانه موافقت شد. با این حال از اوایل سال جاری میلادی او با میزبان‌هایش در سفارت اکوادور بر سر شرایط وی و کارهایی که در آنجا می‌کند به مشکل بر خورده است. آسانژ سال گذشته میلادی شهروندی اکوادور را گرفت و اخیرا شکایت کرد از اینکه حقوقش به عنوان یک اکوادوری در این سفارتخانه نقض می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------