آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

انفجار در عفرین سوریه/ 5 کشته



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , انفجار در عفرین
برخی منابع محلی گزارش دادند که همزمان با انفجار خودرو مزبور در بازار عفرین یک موتورسیکلت بمب گذاری شده نیز در مرکز شهر منفجر شده است. 

انفجار یک ماشین بمب گذاری شده در بازار 'الهال' در مرکز شهر 'عفرین' در حومه شمالی حلب در شمال سوریه 5 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه شبکه خبری 'المیادین' بر اساس اطلاعات اولیه این انفجار خسارت های مالی نیز در پی داشته است.

 

برخی منابع محلی گزارش دادند که همزمان با انفجار خودرو مزبور در بازار عفرین یک موتورسیکلت بمب گذاری شده نیز در مرکز شهر منفجر شده است.

 

انفجارهای امروز علاوه بر تلفات جانی منجر به آتش سوزی و بسته شدن خیابان های منتهی به محل حادثه شد ولی با حضور سریع نیروهای امدادی، آتش سوزی مهار و مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

به علت وخامت اوضاع تعدادی از مجروحان ممکن است تا ساعات آینده بر تعداد کشته های این حمله تروریستی افزوده شود.

 

پنجشنبه گذشته نیز در یک حمله تروریستی دیگر در اثر انفجار یک موتورسیکلت بمب گذاری شده در مرکز عفرین 4 غیرنظامی کشته و 6 تن دیگر مجروح شدند.

 

شهر عفرین سوریه از یک سال قبل در اشغال نیروهای نظامی ترکیه قرار دارد.

 

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده و در تاریخ چهارم فروردین ماه 1397 این شهر را به تصرف کامل خود در آورد.

 

پس از تصرف شهر عفرین که با همراهی عناصر ارتش آزاد سوریه انجام شد، دولت ترکیه با تشکیل مجلس محلی و به وسیله آنها اقداماتی را برای مدیریت محلی آغاز کرد.

 

تشکیل پلیس و مدیریت محلی از جمله اقدامات ترکیه در شهر عفرین سوریه بود و دولت ترکیه هم اکنون با آموزش نیروهای پلیس و ژاندارمری محلی، در صدد تثبیت وضعیت موجود در منطقه است.

 

بنا به ادعای رسانه ها و مقامات ترکیه، در جریان درگیری و اشغال شهر عفرین سوریه توسط ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد سوریه، بیش از چهار هزار و 500 نفر از نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) کشته شده اند.

 

ترکیه هدف از تصرف شهر عفرین را مبارزه با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شوند، اعلام کرده است.

 

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در جریان عملیات عفرین 50 نظامی این کشور کشته و 150 نفر دیگر مجروح شده اند.

 

دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و تصرف این شهر و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

 

سوریه نقض تمامیت ارضی و حضور ارتش ترکیه در عفرین را تجاوزکارانه خوانده و با محکوم کردن این اقدام، خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک خود شده است.

 

ترکیه یکی از کشورهای حامی تروریست ها و بحران در سوریه از هشت سال قبل تاکنون در کنار برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------