کرملین: قرارداد فروش اس‌۴۰۰‌ها به ترکیه ادامه می‌یابد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , فروش اس‌۴۰۰‌
کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که فروش سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ به ترکیه با وجود تایید وزارت خارجه آمریکا برای فروش سیستم‌های رقیب به آنکار ادامه می‌یابد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار را به ترکیه تایید کرده است؛‌ اقدامی که پس از مطلع کردن از سوی کنگره انجام می‌شود.

 

آمریکا و مقام‌های ناتو مکررا به آنکارا هشدار داده‌اند که سیستم‌های روسی را نمی‌توان به سیستم‌های دفاعی هوایی و موشکی ناتو ملحق کرد و خرید سیستم‌های اس-۴۰۰ روسیه خرید جنگنده‌های F-۳۵ لاکهید مارتین آمریکا توسط ترکیه را به خطر می‌اندازد و ممکن است باعث تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه ترکیه شود.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، دو خرید باید جدا از هم انجام شوند و روسیه آماده تکمیل روند توافق تامین اس-۴۰۰‌ها برای ترکیه است. همانطور که می‌دانید طرح فروش اس‌۴۰۰ به ترکیه در مرحله اجرایی است و ادامه هم خواهد یافت.

 

وی درباره احتمال دسترسی کارشناسان آمریکایی به اطلاعاتی درباره سامانه‌های موشکی روسیه در ترکیه گفت، معمولا اجرای همکاری نظامی فنی بین روسیه و دیگر کشورها با تعهدات قانونی ویژه در زمینه عدم انتشار اطلاعات حساس از سوی گروه‌های مربوطه همراه است و روسیه به ترکیه اعتماد دارد که اسرار مربوط به اس-۴۰۰‌ها را به شرکای خود در ناتو نمی‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------