آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

وزارت خارجه انگلیس: داعش همچنان یک خطر محسوب می شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , وزارت خارجه انگلیس
وزارت خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر شکست داعش در سوریه اعلام کرد که داعش همچنان یک خطر محسوب می شود. 

به گزارش ایرنا  به  نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: همچنان کارهای زیادی باید انجام شود و نبایستی خطری که از جانب این گروه وجود دارد مغفول ماند. داعش حتی اگر بدون سرزمین باشد یک تهدید خواهد ماند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که همان گونه که آمریکا توضیح داده است این تحولات در سوریه به معنای پایان ائتلاف بین المللی یا فعالیت های آن نیست و ما به همکاری با کشورهای عضو این ائتلاف برای تحقق اهداف ادامه خواهیم داد.

 

در همین حال «توبیاس الوود» یکی از مقام های بلندپایه وزارت دفاع انگلیس نیز چهارشنبه شب در توییتی نوشت: با نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درمورد شکست داعش در سوریه موافق نیستم.

 

این مقام وزارت دفاع انگلیس افزوده است: نظر دونالد ترامپ در خصوص اینکه داعش در سوریه شکست خورده است، اشتباه است.

 

وی در ادامه نوشته است: داعش به اشکال دیگری از تندروی تبدیل شده و این تهدید همچنان به قدرت خود باقی است.

 

دونالدترامپ رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در توئیت خود گفته بود: ما داعش را در سوریه شکست دادیم و حضور نیروهای آمریکایی در طول دوره ریاست جمهوری اش به همین دلیل بوده است.

 

این در حالی است که نماینده حزب جمهوری خواه آمریکا در سنای این کشور روز چهارشنبه هشدار داد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد که دولت ترامپ در آینده متوجه آن خواهد شد.

 

منابعی در وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه اعلام کردند واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است.

آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهمترین آنها پایگاه التنف است.

 

سوریه بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای آمریکایی به این کشور شده است.

 

روزنامه 'وال استریت ژورنال'نیز امروز به نقل از یک منبع مطلع که نامش فاش نشد، نوشت: واشنگتن آماده خروج فوری نیروهایش از شمال شرقی سوریه است و مقامات آمریکایی این موضوع را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.

 

این روزنامه افزود: این اقدام واشنگتن پس تماس تلفنی هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود انجام می شود.

 

ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------