آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: اردوغان گفت که باقی‌مانده‌های داعش را ریشه‌کن می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهور آمریکا
رئیس‌جمهور آمریکا گفته که همتای ترکیه‌ای او گفته باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش در سوریه را ریشه‌کن خواهد کرد. 

به گزارش تسنیم ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر گفته همتای ترکیه‌ایش در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته به او اطلاع داده که باقی‌مانده‌های داعش در سوریه را ریشه‌کن خواهد کرد.

 

ترامپ نوشت: «رئیس‌جمهور ترکیه [رجب طیب] اردوغان به من اطلاع داد که آنچه از داعش در سوریه باقی مانده را ریشه‌کن خواهد کرد. او مردی است که می‌تواند این کار را انجام دهد، به علاوه اینکه ترکیه، درست در مجاورت آنها است. نظامیان ما به وطن برمی‌گردند.»

 

این سخنان ترامپ با آنچه رسانه‌های آمریکا از نحوه تصمیم‌گیری او برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مطرح کرده‌اند همخوانی دارد. آسوشیتدپرس و ان‌بی‌سی‌ نیوز مدعی شده‌اند ترامپ این تصمیم را در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی که حدود 10 روز پیش با اردوغان داشت اتخاذ کرد. 

 

آسوشیتدپرس گزارش داده بود اردوغان با یادآوری این نکته که داعش 99 درصد از اراضی‌‌اش در سوریه را از دست داده و آمریکا از پیش اعلام کرده در صورت شکست داعش از سوریه خارج می‌شود، ترامپ را در موضع دفاع قرار داده است. ترامپ هم بعد از چک کردن صحت اظهارات اردوغان درباره داعش با «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به او قول داده نظامیان آمریکا از سوریه خارج می‌شوند. 

 

ان‌بی‌سی نیوز هم به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود اردوغان در جریان آن گفت‌وگوی تلفنی به ترامپ قول داده بود که ترکیه باقی‌مانده‌های داعش را از بین خواهد برد و ترامپ می‌تواند روی قول او حساب کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------