آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سی ان ان: رئیس جدید پنتاگون تجربه نظامی و سیاست خارجی کافی ندارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پاتریک شاناهان ترامپ
شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد، پاتریک شاناهان که تا چندی پیش معاون وزیر دفاع بوده و قرار است پس از استعفای جمیز ماتیس، سرپرست وزارت دفاع شود، تجربه نظامی و سیاسی خارجی چندانی ندارد.

به گزارش ایسنا، سایت اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی می‌نویسد: سابقه کاری شاناهان به عنوان یک مدیر اجرایی در وزارت دفاع آمریکا ناچیز بوده و او تجربه چندانی در امور بین المللی و یا مبارزه با تروریسم ندارد. با این حال سابق بر این کسانی بوده‌اند که بدون سابقه خدمت نظامی رییس پنتاگون شده‌اند که آخرین مورد آن اشتون کارتر آخرین وزیر دفاع آمریکا در دولت اوباما است.

 

با این حال شاناهان برای مدت 17 ماه در پنتاگون مقام شماره دو بوده است. او منحصرا مواردی نظیر اصلاحات داخلی، مسائل بودجه‌ای و طرح ایجاد شاخه نیروی فضایی را مدیریت کرده است. یک مقام ارشد دولت به خبرنگاران گفت: شاناهان اساسا مدیر ساختمان پنتاگون بوده در حالی که ماتیس بر سیاست‌گذاری متمرکز بوده و به سراغ ارتش و هم‌پیمانان آمریکا می‌رفت. احتمالا هیچ کس بیشتر از پاتریک شاناهان به کارکردهای داخلی پنتاگون اشراف ندارد.

 

شاناهان سال گذشته میلادی با 92 رای مثبت و 7 رای منفی از سوی سنای آمریکا تایید شد اما این تایید چندان هم بی دردسر نبود. جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که اخیرا درگذشت با پاسخ شاناهان در مورد یک مسئله سیاست خارجی مشکل پیدا کرد و حتی تهدید کرد جلوی معرفی او را می‌گیرد. مشکل او مربوط به مسئله دادن تسلیحات به اوکراین بود.

 

شاناهان در سال 1986 به شرکت بوئینگ پیوست و برای بیش از سه دهه در این مقاطعه‌کار بزرگ نظامی دفاعی آمریکا کار کرد و بعدا به وزارت دفاع رفت. او نهایتا در بوئینگ به سمت معاون رئیس در زنجیره تامین و عملیات‌ها منصوب شد و عمدتا در زمینه امور تجاری شرکت تجربه داشته است.

 

شاناهان در داخل این شرکت به آقای "درستش کن" مشهور بود و برخی برنامه‌های دردسر ساز بوئینگ را از جمله بوئینگ 787 دریم‌لاینر را مدیریت کرد.

 

او در زندگی شخصی خود سه فرزند دارد و پدرش یک کهنه‌سرباز نیروی زمینی بود که در جنگ ویتنام خدمت کرد. شاناهان در عین حال سابقه معاونت رئیس و مدیرکلی در دو شاخه وابسته به بوئینگ شامل سیتسم‌های دفاع موشکی بوئینگ و سیستم‌های روتورکرافت را دارد.

 

او یک مدرک در مهندسی مکانیک از دانشگاه واشنگتن و دو مدرک نیز از دانشگاه ام ای تی دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------