آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

حامیان خروج آمریکا از افغانستان بیشتر می شوند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,الیزابت وارن
یک سناتور دموکرات آمریکایی که قرار است سال 2020 میلادی به عنوان رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ظاهر شود، اعلام کرده است که از خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و سوریه حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه دان، سناتور «الیزابت وارن» یکی از اعضای حزب دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا، که هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد سال 2020 به عنوان رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد شود، می گوید: به عقیده من اقدام درست، خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و افغانستان است.

 

دونالد ترامپ و مقامات ارشد دولت او، اخیرا اعلام کردند که قصد خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی را از سوریه و نیمی از 14 هزار نیروی مستقر در افغانستان را دارند.

 

سناتور وارن هفته جاری، طی مصاحبه ای با تلویزیون «MSNBC» اظهار داشت که فشار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سوریه در هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به وضوح احساس می شود.

 

با وجود انتقاد های شدید وارن از سیاست ها و عملکرد ترامپ، وی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از مناطق جنگی را محکوم نکرد.

 

وارن می گوید: ما باید با متحدانمان درباره چگونگی حفظ ثبات و امنیت در منطقه مذاکراتی داشته باشیم.

 

با این وجود قانونگذاران ایالات متحده با اشاره به این موضوع که سیاستمداران نباید تصمیمات خود را به صورت ناگهانی و از طریق توئیتر اعلام کنند، با تصمیمات ناگهانی ترامپ درباره یک چنین مسائل حساسی ابراز مخالفت کردند.

 

متخصصان واشنگتن می گویند که جنگ افغانستان به موضوع ناخوشایندی در ایالات متحده تبدیل شده است و هیچ سیاستمدار آمریکایی نمی خواهد از حضور نیروهایش در افغانستان حمایت کند؛ به نظر می رسد فراخوان خروج نیروهای آمریکایی از مناطق جنگی با فرا رسیدن مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهد یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------