آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پیگیری مذاکرات با چینی‌ها در آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جنگ تجاری
مقامات بازرگانی آمریکا قصد دارند اواخر ماه میلادی جاری میزبان مذاکره کننده تجاری ارشد چین در واشنگتن باشند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات میان مقامات بلندپایه دولتی در ژانویه هفته جاری در پکن با جدیت دنبال شد. این مذاکرات در سطح معاون وزیر بود اما در کمال تعجب، لیو هی، معاون نخست وزیر چین در نخستین روز مذاکرات حضور پیدا کرد.

 

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، اواخر روز دوشنبه اظهار کرده بود که پکن و واشنگتن می‌توانند به توافق تجاری پایداری دست پیدا کنند. ده‌ها مقام از چین و آمریکا به منظور پایان دادن به اختلاف تجاری که بازارهای جهانی را از سال گذشته بهم ریخته است سرگرم مذاکره هستند.

 

مذاکرات هفته جاری آزمونی برای این است که آیا تا مهلت اول مارس که از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق تجاری تعیین شده است دو طرف می‌توانند به نتیجه برسند یا خیر. ترامپ تهدید کرده است در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، تعرفه‌ها را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

 

تشدید جنگ تجاری در یک سال گذشته، به کندی رشد اقتصادی چین و نوسان بازارهای مالی آمریکا منجر شده و شرکتها پیامدهای کندی تقاضا در چین را لمس می‌کنند. غول فناوری اپل هفته گذشته درآمدهای سه ماهه کمتر خود را به افت بازار چین نسبت داد.

 

ترامپ در واکنش به این اظهارات، گفت: نگران آینده اپل نیست و تیم کوک، مدیرعامل اپل را تشویق کرد زنجیره تامین این شرکت را به آمریکا منتقل کند.

 

با وجود هشدار اپل و نوسان بازار، دولت ترامپ معتقد است که آمریکا در مذاکرات دست بالاتر دارد زیرا اقتصاد آمریکا در مقایسه با چین، نسبتا قوی‌تر است.

 

بر اساس گزارش شبکه سی ان ان، پس از این که مواضع شدید دولت ترامپ برای توافق نتیجه نتیجه نبخشید، دو طرف در اوایل دسامبر و در حاشیه حضور روسای جمهور آمریکا و چین در نشست گروه ۲۰ در بوینوس آیرس، برای آتش بس موقت توافق کردند.

 

ترامپ موافقت کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی را افزایش ندهد و در مقابل، چین قول داد به میزان قابل توجهی محصولات کشاورزی و انرژی و سایر محصولات را از آمریکا خریداری خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------