پلوسی خواستار تعویق سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پلوسی
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از دونالد ترامپ خواسته است با توجه به تعطیلی بخشی از دولت فدرال و مشکل تأمین امنیت سخنرانی سالانه خود در کنگره را به تعویق بیاندازد یا متن این سخنرانی را به بفرستد و در کنگره حاضر نشود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این موضوع را در حالی مطرح کرده است که تعطیلی بخشی از دولت فدرال وارد بیست‌وششمین روز خود شده است.

 

قرار است که دونالد ترامپ روز ۲۹ ژانویه در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت کشور را انجام دهد.

 

در سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا اعضای سنا، مجلس نمایندگان، اعضای دیوان عالی آمریکا و دیپلمات‌های خارجی حضور دارند.

 

نانسی پلوسی در این نامه تصریح کرده است، به دلیل این که شماری از کارکنان وزارت امنیت داخلی و پلیس مخفی که مسئولیت حفاظت از مقام‌ها را برعهده دارند به دلیل تعطیلی بخشی از دولت کار نمی‌کنند، نمی‌توان امنیت این مراسم تامین کرد.

 

رئیس مجلس نمایندگان در نامه خود نوشته است: متأسفانه، با توجه به نگرانی های امنیتی و صورتی که دولت در هفته جاری بازگشایی نشود، پیشنهاد می کنم برای تعیین یک روز مناسب دیگر پس از بازگشایی دولت برای زمان این سخنرانی سالانه مذاکره کنیم یا این که متن سخنرانی سالانه خود را برای قرائت به کنگره ارسال کنید.

 

پلوسی همچنین به خبرنگاران گفته است، اگر دونالد ترامپ نتواند سخنرانی سالانه خود را به زمان بازگشایی بخشهای دولت فدرال موکول کند، می‌تواند سخنرانی خود را از دفترش در کاخ سفید انجام دهد.

 

کاخ سفید هنوز به این نامه نانسی پلوسی پاسخ نداده است.

 

در واکنش به این نامه نانسی پلوسی، کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا در توییتر خود نوشته است: وزرات داخلی و پلیس مخفی آماده‌اند تا وظیفه محافظت از رئیس‌جمهوری آمریکا را در سخنرانی سالانه بر عهده بگیرند.

 

در همین حال، جیم جردن، نماینده مجلس نمایندگان و از متحدان جمهوری‌خواهان در کنگره گفته است، نامه نانسی پلوسی نشانگر آن است که دموکرات‌ها به جای خدمت به کشور بر مقابله با رئیس‌جمهوری متمرکز شده‌اند.

 

اختلاف دونالد ترامپ با دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک باعث شده است تا بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شود.

 

ترامپ خواهان اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت این دیوار است.

 

سخنرانی ابتدای سال رئیس‌جمهوری در کنگره یک آیین منظم و مهم بوده و اکثر روسای‌جمهوری از این فرصت برای همراه کردن افکار عمومی با برنامه‌های دولت خود در سال جدید استفاده کرده‌اند.

 

در تاریخ ایالات متحده ارسال کتبی رئوس موضوعات مورد نظر رئیس‌جمهوری بی‌سابقه نبوده است. بنابر اسناد مرکز ملی اسناد آمریکا، توماس جفرسون، سومین رئیس‌جمهوری این کشور رئوس مطالب مورد نظر خود را به صورت کتبی به کنگره می‌فرستاده است. این سنت تا سال ۱۹۱۳ ادامه داشته اما در دوره ریاست‌جمهوری وودرو ویلسون، او تصمیم گرفت شخصا در کنگره و با حضور اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا سخنرانی کند. پس از او به غیر از چند مورد نادر، همه روسای‌جمهور آمریکا از این تریبون سالانه برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------