آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اردوغان: انفجار منبج تاثیری بر تصمیم خروج آمریکا از سوریه نمی‌گذارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اردوغان
رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که همتای آمریکایی‌اش همچنان عزمش را برای خروج نیروهایش از سوریه جزم کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رئیس جمهوری کرواسی در آنکارا تاکید کرد: حمله انتحاری روز گذشته (چهارشنبه) در منبج بر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از شمال سوریه تاثیری نخواهد گذاشت.

 

اردوغان در ادامه‌ گفت‌ که در همتای آمریکایی خود عزمی راسخ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه مشاهده کرده است و او هرگز به دلیل این حمله از تصمیم خود منصرف نخواهد شد زیرا اگر این انصراف رخ دهد، این به معنای پیروزی برای داعش است.

 

رئیس جمهوری ترکیه افزود: طبق اطلاعات به دست آمده در حمله انتحاری منبج ۲۰ تن از جمله پنج سرباز آمریکایی کشته شدند.

 

وی در ادامه‌ بر عزم ترکیه برای نابودی گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد.

 

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر تایید کرد که در حمله انتحاری منبج دو سرباز آمریکایی، یک کارمند این وزارتخانه و نیز یک نیروی بازنشسته که با ارتش آمریکا در سوریه همکاری می‌کرد، کشته شدند و علاوه بر این سه سرباز آمریکایی دیگر نیز در این انفجار  زخمی شدند.

 

برخی منابع به شبکه خبری الجزیره گفتند که این انفجار موجب کشته شدن ۱۴ تن از جمله ۹ غیرنظامی و نیز شبه نظامیانی از نیروهای سوریه دموکراتیک شد.

 

گروه تروریستی داعش این انفجار انتحاری را بر عهده گرفت و اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کرد در منبج هدف این حمله بوده‌اند. 

 

این در حالی است که خبرگزاری رسمی آلمان به‌ نقل‌ از منابع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک در منبج گزارش داد، تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این انفجار به ۳۵ تن می‌رسد که نیروهای آمریکایی و نیروهایی از شورای نظامی منبج نیز در میان آنها دیده می‌شوند.

 

این منابع تاکید کردند که انفجار در غذاخوری قصر الامرا در مرکز شهر منبج رخ داد و موجب کشته شدن چهار سرباز آمریکایی و زخمی شدن سه تن دیگر از آنها شد که وضعیت یکی از این زخمی‌ها وخیم است.  

 

همچنین در این انفجار سه تن از نیروهای شورای نظامی منبج کشته و هفت تن دیگر از آنها زخمی شدند. علاوه بر این پنج تن از کارمندان این غذاخوری و بیش از ۱۰ غیرنظامی زخمی شدند.

 

این حمله حدود یک ماه پس از اعلام تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهایش از سوریه رخ داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------