آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جیمی کارتر: ترامپ تیم مشورتی درباره چین تشکیل دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جیمی کارتر
رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفته که بر این باور است ترامپ باید از مشاوران پشت صحنه‌ای که می‌توانند به وی برای بهبود روابط با چین کمک کنند، بهره‌مند شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمی کارتر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در مرکز کارتر در آتلانتا با اشاره به دوران ریاست جمهوری خود و تکیه بر گروهی غیررسمی از نخبگان، دیپلمات‌های بازنشسته و سایر کارشناسان گفت که از آنها برای مشاوره گرفتن درباره روابط آمریکا با ژاپن کمک گرفته است.

 

وی با اشاره به ضرورت درک آینده و امتناع از درگیری بین دو کشور گفت: تنها داشتن یک گروه خیلی کوچک حدودا شش نفره از افراد خبره و با تجربه که ایمان و اعتماد دارند، خوب است.

 

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده ادامه داد: زمانی که به منزل برگردم به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری نامه‌ای خصوصی می‌نویسم و این مساله را مطرح می‌کنم. اکثر روسای جمهور دوست ندارند نامه‌هایی چند صفحه‌ای بخوانند.

 

اظهارات کارتر در جریان سمپوزیومی برای بزرگداشت ۴۰ سال عادی سازی روابط دیپلماتیک بین آمریکا و چین در دوران کارتر مطرح شد.

 

کارتر به صورت مستقیم اشاره‌ای به نبرد تجاری بین آمریکا و چین نکرد.

 

سفیر چین در آمریکا که در این نشست حضور داشت، گفت: هرگز تا به این حد برای دو کشور مهم نبوده که با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 

وی ادامه داد:‌ پیامدهای محاسبات نادرست باعث بدفهمی و تعبیرهای نامناسبی می‌شود که بیش از گذشته، می‌تواند جدی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------