ارتش آمریکا خلبانان اماراتی شرکت کننده در جنگ یمن را آموزش می‌دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آمریکا یمن
تازه‌ترین اسناد فاش شده در آمریکا حاکی از آن است که پنتاگون خلبانانی از امارت متحده عربی را که شریک مهم عربستان در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود، آموزش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه مینت پرس، براساس این اسناد نقش آمریکا در جنگ ویرانگر علیه یمن بیشتر از چیزی بوده که قبلا گزارش شده است.

 

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا سندی را در دسامبر ۲۰۱۷ در پاسخ به یک درخواست مبتنی بر قانون آزادی اطلاع رسانی منتشر کرده که به شرح آموزش ۱۷۹ خلبان اماراتی از سوی آمریکا برای شرکت در عملیات‌های جنگی در یمن کرده است.

 

در این سند نوشته است پرسنل اماراتی واحد جنگنده‌ها در آموزش خلبانی با جنگنده‌های  اف-۱۶ پیشرفت حاصل کردند.

 

در ادامه در این سند آمده است نیروهای آمریکایی اقدام به اسکورت ۶ جنگنده اف ۱۶ امارات به سمت پرچم قرمز کرده و به ۱۵۰ خلبان در مانورهای آمادگی برای عملیات‌های جنگی در یمن کمک کرده‌اند.

 

سرهنگ ارل براون، یک سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به پرسش‌هایی از سوی یاهو نیوز مجددا بر ادعای مقامات آمریکایی در خصوص عدم دست داشتن در جنگ یمن تاکید کرد.

 

او این مسئله را که آمریکا با اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان به منظور تدارک برای عملیاتهای جنگی در یمن مانور انجام داده تکذیب کرد.

 

سرهنگ جاش ژاک، رئیس واحد عملیات‌های رسانه‌ای در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز به شکل مشابهی این مسئله را تکذیب کرد و گفت: همانطور که ما قبلا در بیانیه خود گفته‌ایم با اعضای ائتلاف عربستانی هیچ گونه مانوری به منظور تدارک عملیات‌های رزمی دریمن نداریم.

 

ماه نوامبر گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مشارکت در سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربستانی برای عملیات در یمن متوقف می‌کند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------