پل رابط چین و روسیه سال دیگر تکمیل می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پل رابط چین و روسیه
مراحل ساخت و تکمیل پلی که روسیه و چین را به یکدیگر متصل می‌کند، در سال آینده میلادی به اتمام خواهد رسید. 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام واسیلی اورلوف، مدیر منطقه آمور روسیه، مراحل ساخت و ساز پلی که شهر بلاگووشچنسک واقع در شمال شرقی روسیه را به شهر هیهی در شمال کشور چین متصل می‌کند، تا تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی تکمیل می‌شود و به پایان خواهد رسید.   

 

وی همچنین در این خصوص خاطرنشان کرده است که مراحل ساخت و تکمیل این پروژه تاکنون بر اساس برنامه و اهداف معین و ذکر شده در قرارداد میان این دو کشور پیش رفته است، بنابراین به نظر می‌رسد که به موقع نیز به اتمام خواهد رسید.

 

ساخت این پل ارتباطی میان چین و روسیه سرانجام بعد از سالها مذاکره و گفت‌وگو، در سال ۲۰۱۶ میلادی کلید زده شد و هزینه ای معادل ۳۰۰ میلیون دلار را در بر خواهد داشت.

 

در گزارشی که در راشا تودی آمده است، ۶.۵ کیلومتر از این پل مربوط به چین و ۱۳.۵ کیلومتر مربوط به روسیه است. طول بخش معلق این پل مرزی ۱۳۰۰ متر و عرض آن نیز ۱۴.۵ متر اعلام شده است.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های چینی تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ظرفیت حمل این پل تا سقف سه میلیون تن بار و جابجایی ۱.۴۸ میلیون نفر در سال برآورد شده است.

 

انتظار می‌رود افتتاح و بهره برداری از این پل جدید مسافت میان چین و روسیه را ۳۵۰۰ کیلومتر نزدیکتر و کمتر از قبل کرده و حجم مبادلات کنونی آن نیز به ۱۰ برابر افزایش یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------