آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تاسک: سیاست احمقانه دیوید کامرون گریبان خودش را گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دونالد تاسک
در حالیکه رئیس شورای اروپایی مدعی‌ است نخست‌وزیر پیشین بریتانیا هرگز موافق رفراندوم بریگزیت نبوده، دیوید کامرون بارها از عملکرد خود دفاع کرده است. تاسک اما معتقد است وقتی این رهبر محافظه‌کار همه‌پرسی را اجرا کرد "ترس" در چشمانش موج ‌می‌زد.

به گزارش ایسنا، دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی در مصاحبه‌ای مدعی شد دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق بریتانیا هرگز قصد برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا را نداشت و امید داشت تا لیبرال دموکرات‌ها جلوی آن را بگیرند. تاسک در سخنانش به شدت به این سیاست "احمقانه" کامرون تاخت.

 

تاسک در گفت‌وگو با مستند شبکه بی‌بی‌سی تحت عنوان "درون اروپا: ۱۰ سال آشوب" تاکید کرد، دیوید کامرون پس از انتخابات ۲۰۱۵ امید داشت تا شرکای ائتلافی پیدا کند و بتواند مانع برگزاری رفراندوم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شود. اما زمانیکه حزب محافظه‌کار بریتانیا به اکثریت آراء دست یافت، کامرون در وضعیتی قرار گرفت که نیاز به مذاکره مجدد بر سر بسته عضویت و اجرای آن را حس کرد.

 

تاسک گفت: برای اولین بار چیزی نزدیک به ترس را در چشمان او دیدم. متحدان کامرون این مساله را رد کردند و اشاره کردند که او پیش از انتخابات ۲۰۱۵ متعهد به برگزاری یک رفراندوم شده است.

 

این مستند شبکه بی‌بی‌سی که به صورت کامل از ۲۸ ژانویه پخش می‌شود، شامل مصاحبه‌هایی با چهره‌های سیاسی موافق و مخالف بریگزیت از جمله جورج آزبرن وزیر خزانه‌داری پیشین بریتانیا، ویلیام هیگ وزیر خارجه پیشین بریتانیا، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی و نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند، روسای جمهوری سابق فرانسه می‌شود.  

 

دیوید کامرون که سال ۲۰۱۶ یک کمپین ضعیف و ناکام برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا به راه انداخته بود و در نهایت شکست خورد، جزو بازیگران کلیدی بود که خودش را از روند بریگزیت بیرون کشید. او بارها تاکید کرده است از برگزاری رفراندوم پشیمان نیست. با این حال او اخیرا گفته است که از دشواری‌های پیش روی ترزا می، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا بابت اجرای نتایج آن رفراندوم جنجالی متاسف است.

 

دونالد تاسک در این مصاحبه افزود: «از دیوید کامرون پرسیدم "چرا تصمیم به اجرای این رفراندوم گرفتید. این خیلی خطرناک و حتی احمقانه است." او پاسخ داد و جوابش مایه شگفتی و حتی آشفتگی من شد. او گفت که تنها دلیل حزب خودش هستند. او گفت که واقعا احساس امنیت می‌کند چون اصلا بابت برگزاری رفراندوم احساس خطر ندارد و اطمینان دارد که لیبرال دموکرات‌ها با ایده رفراندوم مخالفت می‌کنند.»

 

تاسک افزود: اما پس از آن دیوید کامرون در شگفتی کامل متوجه شد که در انتخابات پیروز شده است و هیچ شریکی ائتلافی در کار نیست. بنابراین دیوید کامرون قربانی واقعی پیروزی قاطع حزب خودش شد.

 

این سیاستمدار سابق لهستان که پیشتر نخست‌وزیر بود، به کامرون هشدار داده بود که "مصمم" عمل کند چون "هیچ تمایلی به وقوع انقلاب در اروپا تنها به علت رفراندوم احمقانه شما" وجود ندارد. تاسک افزود: برای اولین بار چیزی همانند ترس را در چشمانش خواندم. او در نهایت متوجه شد که با چه چالشی روبروست. بعد از رفراندوم، من هم موافق استعفای دیوید کامرون شدم. انگار که روز حسابرسی فرا رسیده باشد؛ حسابرسی از بزرگترین اشتباهی که او در زندگی‌اش مرتکب شده است. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------